اطلاعیه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

اطلاعیه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی) منتشر شد.

به گزارش ایزی تست، به نقل از اطلاعیه سازمان سنجش در مورد نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، به اطلاع میرساند، اسامی پذیرفته شدگان در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است. ضرورت دارد با توجه به توضیحات زیر برای ثبت نام به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه نمائید.

الف) توضیحات برای اطلاع همه متقاضیان پذیرفته شده در کنکور ۱۴۰۲

۱- پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام، علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه، ضرورت دارد از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند.

۲- نتایج مربوط به سایر رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (بجز رشته های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می.شود متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار میگیرند توجه داشته باشند که منحصراً میتوانند در یکی از کدرشته محلهای قبولی ثبت نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

۳- برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نموده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته محلهای انتخابی در بین متقاضیان کدرشته محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته محل های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی، حداکثر تا تاریخ ۱۹۰۲/۰۷/۲۵ تهیه و در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

۴- تغییرات منعکس شده به این سازمان در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش یا اعمال سهمیه از سوی ارگانهای ذیربط و …، در کارنامه و نتیجه نهایی ذینفعان اعمال شده است.

ب) توضیح در خصوص معرفی شدگان مرحله دوم برای رشته های بورسیه و شرایط خاص:

۱- آن دسته از پذیرفته شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی، یکی از کدهای مندرج در جدول شماره یک اعلام شده، به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را داشته و در ردیف معرفی شدگان یکی از کدرشته های موسسات مذکور قرار گرفته اند و بایستی درصورت صورت تمایل برای انجام مراحل پذیرش (مصاحبه، معاینه و …) بند زیر را مطالعه نمایند.

۲- آن دسته از پذیرفته شدگانی که علاوه بر کد رشته قبولی اعلام شده (۵ رقمی)، یکی از کدهای ۲ رقمی مندرج در جدول شماره یک در اعلام نتایج برای آن‌ها مشخص شده، توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی اعلامی، در ردیف معرفی شدگان یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور نیز قرار گرفته اند.

۳- متقاضیانی که برای آنان یکی از کدهای ۲ رقمی مندرج در جدول شماره یک اعلام شده، لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه نمایند. بدیهی است‌ عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی میشود و آن دسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری هستند، میتوانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. لازم به تاکید است آن دسته از متقاضیانی که در کدرشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت نموده و پس از تایید در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آن‌ها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون با کد ۵ رقمی اعلام شده) لغو خواهد شد.

جدول 1 اطلاعیه نتایج نهایی کنکور 1402

پ- مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۱۴۰۲

هر یک از پذیرفته شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با “آزمون” و اعمال قطعی سوابق تحصیلی یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی “بدون آزمون“) باید حسب مورد، مطابق جدول شماره دو، مدارک لازم را برای ثبت نام در دانشگاه / مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل نمایند.

باتوجه به اعلام «مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش»، امکان ارائه دو مدرک «تاییدیه تحصیلی» و «سوابق تحصیلی» برای پذیرفته شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه «تأییدیه تحصیلی» به آدرس https://emt.medu.ir فراهم است لذا همه پذیرفته شدگان باید براساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

۱ – پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص نمودن نظام آموزشی، با تکمیل فرمهای مربوط نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک فوق به دانشگاه محل پذیرش خود اقدام نمایند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کدها به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده از سامانه https://kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

تبصره: دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز اجرا نمایند.

۲- فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند، اما فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده، باید به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.

مدارک ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری 1402

نکات مهم

۱- با توجه به تاکیدات صورت گرفته به داوطلبان برای دقت و توجه لازم برای انجام انتخاب رشته، هیچ درخواستی با عنوان اشتباه در انتخاب رشته یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست. لذا از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری نمایید.

۲- اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع) در درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام نخواهد شد. با پذیرفته شدگان برای انجام مراحل ثبت نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم به عمل خواهد آمد.

۳- اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

ت- برخی از اصلاحات مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته

۱- ظرفیت کدرشته محلهای ۳۸۶۳۶،۳۸۶۳۷ (گروه ریاضی)، ۳۹۳۵۶.۳۹۳۵۷، ۳۹۳۶۱ و ۳۹۳۶۲ (گروه‌های تجربی و انسانی) مربوط به پذیرش بورسیه شرکت کابل باختر در دانشگاه رازی کرمانشاه، به دلیل‌ عدم پذیرش شرکت مربوط حذف شده و پذیرش ندارد و بنابراین نام هیچ داوطلبی به عنوان قبولی در این کدرشته محل‌ها اعلام نمی‌شود.

۲- ظرفیت کدرشته محل (۱۸۸۸۶) در گروه علوم ریاضی و فنی رشته معماری داخلی موسسه غیرانتفاعی قشم حذف شده و پذیرش ندارد و بنابراین نام هیچ داوطلبی به عنوان قبولی در این کدرشته محل اعلام نمی‌شود.

۳- کدرشته محل (۱۹۵۵۹) رشته کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده از دانشگاه علوم پزشکی دزفول (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شوش دانیال) به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور – اهواز (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شوش دانیال) اصلاح شد.

۴- ظرفیت برخی کدرشته محل‌ها با توجه به اعلام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و اصلاحیه‌های آن، افزایش یا کاهش یافته است که گزینش علمی نهایی براساس آخرین تغییر انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن