چند نفر از رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه شریف را انتخاب کرده اند؟

دو هزار نودانشجوی دانشگاه صنعتی شریف به همراه خانواده‌ های خود، ورودشان به دانشگاه را در ویژه‌ برنامه “شریف سلام” جشن گرفتند. از این تعداد ۹۷ نفر از رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ هستند که تحصیل در دانشگاه شریف را انتخاب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آیین استقبال از دانشجویان ورودی ۱۴۰۲، با عنوان “شریف سلام” روز جمعه ۲۱ مهرماه، با حضور حسن سالاریه رییس سازمان فضایی، صالحی معاون پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم ایران، سهراب‌پور رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف و بیش از ۲ هزار دانشجوی نوورود کارشناسی سال ۱۴۰۲ با خانواده‌هایشان در سالن استاد جباری این دانشگاه برگزار شد.

انتظار رئیس دانشگاه شریف از دانشجویان در آغاز ورود به دانشگاه

در ابتدای مراسم رسول جلیلی رییس دانشگاه گفت: سال تحصیلی را با سه هفته تاخیر آغاز می‌کنیم. امید داریم نیم‌سال تحصیلی بدون تاثیر از این وقفه به سرانجام برسد و امتحانات طبق برنامه برگزار شود. انتظار من از شما دانشجویان این است که هدفمند و امیدوار باشید چراکه امیدواری موجب نشاط و شادابی است.

جلیلی رئیس دانشگاه شریف

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف یک محیط درونی و یک محیط پیرامونی دارد؛ محیط درونی شریف شامل پردیس جنوبی و شمالی دانشگاه است. دانشکده‌های مهندسی مکانیک، انرژی، مدیریت و ساختمان آموزش در پردیس شمالی و مابقی دانشکده‌ها و همچنین ساختمان‌های کتابخانه، سالن غذاخوری، مسجد و غیره در پردیس جنوبی دانشگاه واقع شده است. شما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف روز و شب خود را در این پردیس‌ها و در گذر بین این پردیس‌ها و خانه طی خواهید کرد. مهم این است که شعار «شریف برای زندگی» بتواند در این بازه زمانی چهار تا پنج ساله که در این دانشگاه حضور دارید، در زندگی شما تاثیرگذار باشد و بتوانید دوران بانشاط و خوشی را در این دانشگاه سپری کنید.

رییس دانشگاه محیط پیرامونی دانشگاه را ناحیه نوآوری شریف دانست و افزود: حدود ۵۰ هزار نفر از مردم تهران در منطقه طرشت این ناحیه زندگی می‌کنند و این ناحیه ترکیبی است از محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و مردم عادی که در این منطقه سکونت دارند. شرکت‌های دانش بنیان در ناحیه نوآوری شریف که تعداد آنها به حدود ۷۰۰ شرکت می‌رسد محل مطلوبی است برای آشنایی دانشجویان با فارغ التحصیلان و استادان دانشگاه که فعالیت فناورانه در زمینه ارتباط با صنعت دارند. همچنین دانشجویان سال بالایی و غیرشریفی که در این ناحیه نوآوری فعالیت می‌کنند. دکتر جلیلی در ادامه گفت: پس شریف شامل یک پردیس آموزشی پژوهشی و یک ناحیه نوآوری شریف است.

جشن ورود دانشگاه شریف

دوره های کار و آموزش “کوآپ” در دانشگاه شریف

جلیلی از برگزاری دوره‌های کار و آموزش پایدار تحت عنوان “کوآپ” خبر داد و تاکید کرد: در دانشگاه شریف علاوه بر آموزش، پژوهش، به بحث فناوری و کارآفرینی نیز توجه شده است. بر این اساس بیش از نصف دانشکده‌های این دانشگاه این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که دو نیم‌سال تحصیلی متصل به تابستان قبل و تابستان بعد بتوانند دانشجوی دانشگاه شریف محسوب شوند و سنوات آنها اضافه نشود. ضمن اینکه این دانشجویان می‌توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌هایی که متصل به دانشگاه‌ها هستند، حضور داشته باشند و آموزش ببینند.

وی در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: امیدوار و هدفمند باشید و اهداف بزرگ برای خود انتخاب کنید. ثروتمند باشید، ثروتمند؛ از فناوری، از حل مسائل مهم و جدی، سپس دستگیر و خیر باشید. امروز دانشگاه صنعتی شریف چشم به راه چند دهه بعد شماست که برای دانشگاه افتخار بیافرینید و خدمت‌رسانی کنید. ایران عزیز ما نیز منتظر بزرگ شدن شماست. ایران دوست باشید و برای توسعه و پیشرفت ایران تلاش کنید. شریف برای زندگی یعنی علاوه بر درس خواندن، توجه به کار و ورزش نیز داشته باشید. باید جسم و ذهن خود را توامان پرورش دهید. شریفی‌ها باید چند وجهی باشند و تمام ابعاد زندگی را مهم بشمارند.

در ادامه این مراسم سالاریه رییس سازمان فضایی ایران با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه و کار تیمی در دانشگاه گفت: تمرکز و توجه به کار تیمی یکی از ملزومات موفقیت در دانشگاه‌ها است که باید این امر در بین دانشجویان تقویت شود.

سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در جشن نورودان دانشگاه شریف

استاد دانشگاه صنعتی شریف در مراسم نو دانشجویان دانشگاه شریف گفت: شما دانشجویان کسانی هستید که بین چند میلیون متقاضی در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی توانستید وارد بهترین دانشگاه صنعتی کشور شوید، اما باید بدانید هنوز در ابتدای مسیر قرار گرفته‌اید و تنها بخش کوچکی از موفقیت را کسب کرده‌اید. باید برای تداوم این موفقیت ویژگی‌هایی مانند هدفمند بودن و برنامه داشتن را سرلوحه کار خود قرار دهید.

سالاریه اثرگذار بودن پس از فارغ‌التحصیلی را یک امر مهم دانست و افزود: گاهی با مواردی برخورد می‌کنیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خوب اثرگذاری چندانی در جامعه ندارند، متاسفانه این امر گرفتاری بزرگی است. ریشه این مشکل به توسعه همه جانبه شخصیت فرد برمی‌گردد. من نگران دانشجویانی هستیم که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ چرا که گاهاً می‌بینیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر اثرگذاری بیشتری دارند و میزان اثرگذاری بین فارغ‌التحصیلان ما کمتر است؛ بنابراین نباید یک بعدی باشیم، باید کار تیمی را نیز تقویت کنیم. در جامعه علمی فردگرایی به وفور دیده می‌شود در حالی که موفقیت در کارهای گروهی و تیمی بیشتر اتفاق می‌افتد.

جشن نو ورودان دانشگاه شریف 1402

وی در ادامه به مهاجرت‌های بدون بازگشت نخبگان از کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه این امر دردی برای کشور است که باید درمان شود. سالاریه تمرکز را یکی دیگر از ملزومات موفقیت دانست و گفت: باید سال‌ها برای حل یک مساله تمرکز کنید، چرا که مسائل جدی کشور به سادگی و در زمان کوتاه حل نمی‌شود. رسیدن به موفقیت شاید نیازمند سال‌ها تلاش و فعالیت باشد، دانشجویان باید شکست را بپذیریند و صبور باشند.

رییس سازمان فضایی ایران خطاب به نودانشجویان گفت: شما باید علاوه بر برنامه فردی و اجتماعی، تقویت معاشرت با دیگران، حضور در گروه و انجام کارهای تیمی را نیز مورد توجه قرار دهید، باید جایگاه خودتان را در جامعه بسازید. متاسفانه ایده‌آل‌گرایی در بین نخبگان زیاد است، باید نگاه واقع‌بینانه داشته باشید و قدم‌ها و هدف‌های میانی برای خود تعیین کنید تا به قله اثرگذاری برسید. همیشه توجه به روحیه علم‌آموزی، خستگی‌ناپذیری و تحمل را در خود حفظ کنید.

در ادامه برنامه سخنرانی‌های انگیزشی کوتاهی تحت عنوان “شریف تاک” برگزار شد. مدیر برنامه‌ریزی پارک علم و فناوری، مدیر ارتباط با صنعت دانشکده مهندسی برق، استاد ادبیات دانشگاه صنعتی شریف سخنرانان این بخش بودند که از تجریبات خود در زمان تحصیل و کار برای دانشجویان جدید گفتند.

مراسم سلام شریف برای دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شریف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن