کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۱۴۰۲

معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت کار و تعاون دلایل مهم بیکار بودن فارغ التحصیلان را تشریح کرد و از کاهش آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حاشیه نشست سیزدهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف محمود کریمی بیراوند معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت کار و تعاون ضمن خوشامدگویی از حضار این نمایشگاه ودست اندرکاران این مجموعه تشکر کرد.

وی افزود: راه اندازی این نمایشگاه‌ یک فرصت مناسبی را برای کارجویان و صاحبان شغلی فراهم کرد. از سایر دانشگاه ها هم انتظار می‌رود که مشابه این نمایشگاه‌ها در دانشگاه خود برگزار کنند.

رسیدن به کمترین نرخ بیکاری در ۳ دهه اخیر

کریمی بیراوندخاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده سال ۱۴۰۲ مرکز آمار ما به کمترین نرخ بیکاری در ۳ دهه اخیر رسیدیم و در کانال ۷ و ۷.۹ دهم هستیم.یکی از نکات قابل توجه کاهش ۱.۲ بیکاری فارغ‌التحصیلان است.

معاون وزیر در پایان گفت: یکی از چالش‌های ما در بازار کار درحال حاضر بیکاری فارغ‌التحصیلان است که ۴۰درصد جامعه را شکل می‌دهند‌، اتفاقی که در این دولت و شرکت‌های خصوصی افتاده این است که ما در چند فصل نرخ بیکاریمان کاهشی بوده است.

تشریح دلایل مهم بیکار بودن فارغ التحصیلان

کریمی بیرانوند تصریح کرد: یکی از دلایل مهم بیکار بودن فارغ التحصیلان در سراسر کشور ضعیف بودن بکارگیری آن‌ها است چراکه خیلی از کارفرمایان و صاحبان کار از بسیاری رشته های تحصیلی دانشگاهی و تخصص ها اطلاع ندارند و باید با برگزاری این نوع نمایشگاه ها فرصت‌ها و توانایی های علمی و فناوری را به جامعه معرفی شود.

وی ادامه داد: اینکه همه خریداران و فروشندگان بتوانند همه اطلاعات خود را نسبت به یکدیگر داشته باشند، باعث می شود یک توازن منطقی در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان ایجاد شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار : در دولت سیزدهم در فصول مختلف کاهش بیکاری فارغ التحصیلان را داشته ایم و از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که موضوعات مرتبط با رشته‌های مختلف که زیاد مورد توجه نیستند، باید در این نوع نمایشگاه‌ها بیشتر به نمایش دربیایند چراکه موسسات و صنعت با معرفی تخصص‌ها اقدام به جذب می کنند.

وی گفت: امیدوارم در سایر نمایشگاه‌ها به این نکته که همه تخصص‌ها در رشته‌های مختلف را مورد توجه قرار دهیم، نگاه ویژه‌ای شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن