توضیحات معاون وزیر علوم درباره نظارت بر تخلفات پردیس‌ های خود گردان دانشگاه‌ ها

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه نهادهایی داریم که تخلفات دانشگاه‌ ها را رصد و پایش می‌کنند، گفت: با تخلفات، کاملاً قانونی و منطقی برخورد می‌ کنیم بنابراین اگر به نتیجه برسیم در حوزه‌ ای تخلفی صورت گرفته قاعدتاً این تخلف را به دانشگاه مزبور اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در گفتگو با هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، وی در رابطه با نظارت بر پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، گفت: در حوزه دانشگاهی کشور مجوز جذب دانشجوی بین‌الملل توسط سازمان امور دانشجویان ارائه می‌شود. هر دانشگاهی که مجوزی برای پردیس اصلی‌اش می‌گیرد قابل انتقال به پردیس‌های فرعی محسوب نمی‌شود؛ بنابراین اگر هر دانشگاهی برای خودش مجوز گرفته بایستی برای پردیس بین‌المللی هم مجوز بگیرد.

تحصیل دانشجویان بین الملل در پردیس اصلی دانشگاه ها

وی افزود: اخیراً شورای گسترش مصوبه‌ای به نام پردیس بین‌المللی گذاشته اما این پردیس بین‌الملل در داخل خود دانشگاه است و هیچ تفاوتی وجود ندارد. دانشجوی بین‌المللی بایستی در پردیس اصلی دانشگاه درس بخواند؛ یعنی اگر چنانچه دانشگاهی مانند دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد و پردیس بین‌المللی دارد، این پردیس بین‌المللی جدا از پردیس اصلی نیست.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر مجوزی به دانشگاه شهید بهشتی دادیم انتظار داریم هر دانشگاهی در کشور در پردیس اصلی خودش این دانشجو پذیرش کند و تمام الزاماتی که برای یک دانشجوی داخلی بایستی توسط دانشگاه‌های کشور رعایت شود باید در مورد دانشجویان بین‌الملی هم همین اتفاق بیفتد.

 کلاس‌های دانشجویان بین‌المللی حضوری است

داداش‌پور در ادامه اضافه کرد: کلاس‌های دانشجویان بین‌المللی حضوری است و این دانشجویان در کنار دانشجویان ایرانی تحصیل می‌کنند و از تمام خدماتی که یک دانشگاه بایستی به دانشجو ارائه کند برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: قبل از اینکه دانشجو به دانشگاه ورود کند یک قرارداد دوطرفه بین دانشگاه و دانشجو در قبال شهریه برقرار است و دانشگاه در قبال شهریه‌ای که دریافت می‌کند تمام خدمات لازم را به دانشجو ارائه می‌دهد؛ بنابراین ما غیر این نمی‌پذیریم و کلاس‌های غیرحضوری فعلاً وجود خارجی ندارد و هر پردیس فرعی نه پردیس اصلی به عنوان مثال یک دانشگاهی ممکن است ۵ پردیس اصلی داشته باشد یعنی جز ارکان دانشگاه محسوب می‌شوند اما اگر پردیس فرعی وجود داشته باشد قاعدتاً باید از الزمات قانونی که در وزارت علوم تعبیه شده و سازمان امور دانشجویان متولی آن هست تبعیت کند و اگر تبعیت نکند مسلماً با آن برخورد قانونی خواهیم کرد.

تخلفات دانشگاه ها در زمینه پردیس های خودگردان رصد و پایش میشود

داداش‌پور گفت: نهادهایی داریم که تخلفات دانشگاه‌ها را رصد و پایش می‌کنند و با تخلفات کاملاً قانونی و منطقی برخورد می‌کنیم؛ بنابراین اگر به نتیجه برسیم در حوزه‌ای تخلفی صورت گرفته قاعدتاً این تخلف را به دانشگاه مزبور اعلام خواهیم کرد و طبیعتاً این کار هم در حال انجام است.

به گزارش فارس، به تازگی نحوه عملکرد پردیس البرز دانشگاه تهران خبرساز شده است، دانشجویان این پردیس که بیشتر عراقی هستند بدون اینکه به زبان فارسی تسلط داشته باشند و حتی بدون اینکه وارد کشور شوند در حال گذراندن دوره‌ی تحصیلی خود هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن