جدا شدن انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون از انتخاب رشته کنکور ۹۹

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی جدید از فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ جدا شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و در این جلسه بحث عمده به موضوع پذیرش بدون کنکور برای مهرماه ۹۹ اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با استفاده از سوابق تحصیلی داوطلبان تکمیل می‌شود، داوطلبانی که علاقمند باشند می‌توانند بدون حضور در کنکور با ثبت نام و انتخاب رشته‌هایی که پذیرش در آنها صرفاً با سوابق تحصیلی است در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت نام و انتخاب رشته با دانشگاه آزاد در رشته‌های بدون آزمون نیز همزمان با پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صورت می‌گیرد و سعی می‌کنیم که پذیرش این دسته از داوطلبان همزمان با آغاز سال تحصیلی در ۱۵ شهریورماه صورت گیرد.

جدا شدن انتخاب رشته پذیرش بدون کنکور از انتخاب رشته آزمون 99

وی گفت: به این ترتیب حجم کار دانشگاه‌ها نیز با توجه به شرایط فعلی کاهش می‌یابد و بخش عمده‌ای از داوطلبان می‌توانند از این طریق در دانشگاه‌ها وارد شوند و استرس ورودی نداشته و فرصت کافی برای ثبت نام داشته باشند.

خدایی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۳ درصد ظرفیت دوره‌های روزانه دانشگاه‌های دولتی، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت دوره‌های شبانه دانشگاه‌های دولتی و بخش عمده‌ای دانشگاه‌های غیردولتی به پذیرش بدون کنکور اختصاص دارد و داوطلب می‌تواند تنها با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) وارد دانشگاه شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش هم سعی می‌شود که سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت تکمیلی در اختیار آنها قرار گیرد تا در زمان ثبت نام مشکلی وجود نداشته باشد.

به گزارش مهر، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مهرماه سال ۱۳۹۹ از یکشنبه پنجم مردادماه آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن