نحوه حذف اضطراری دروس در دانشگاه آزاد

مطابق بخشنامه آموزشی دانشگاه

آیا حذف اضطراری دروس در وسط ترم یا آخر ترم دانشگاه آزاد اسلامی امکان پذیر است؟ در این مطلب به پاسخ این سوال پرداخته ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به نزدیک شدن به زمان امتحانات آخر ترم آن دسته از دانشجویان « غیرپزشکی» که قصد حذف دروس خود را دارند می‌توانند با شرکت نکردن در امتحانات دروس ذکر شده، دروس مدنظر خود را حذف کنند.

حذف اضطراری دانشگاه آزاد برای هر دانشجویی اهمیت دارد که البته مستلزم دانستن قوانین و نکات خاص خود است. هر فرد، پس از ورود به دانشگاه، به عنوان یک دانشجو بهتر است مفهوم جامعی از حذف اضطراری بداند تا در مواقع ضروری بتواند از آن استفاده کند. دانشجویان باید بدانند، در چه زمان‌ هایی مجاز به حذف یک درس هستند، شرایط لازم برای حذف اضطراری چه شرایطی بوده و نحوه حذف اضطراری دانشگاه آزاد به چه صورت است.

حذف اضطراری یا حذف تک درس به معنای انصراف دانشجو از امتحان پایان ترم، با در نظر گرفتن تمام شرایط و قوانین مربوط به آن واحد درسی خواهد بود. اصطلاحاتی همچون “پاس کردن” یا “پاس نکردن” یک درس، پس از امتحان برای همه‌ دانشجویان آشنا بوده و می ‌دانیم که دغدغه‌ بسیاری از آن‌ها است.

پس از اینکه تعریف حذف اضطراری دانشگاه آزاد را دانستیم، یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر دانشجویی مطرح شود، این است که در چه مواقعی می ‌توان از حذف اضطراری استفاده کرد. دانشجویی را در نظر بگیرید که بنا بر هر دلیلی امیدی به پاس کردن درس مربوطه نداشته و قصد حذف اضطراری آن را خواهد داشت.

دانشجویان باید این نکته‌ مهم را بدانند که در زمان مناسب و با در نظر گرفتن شرایط تحصیلی خود، تصمیم به حذف آن درس بگیرند، چرا‌ که در صورت اخذ تصمیم نادرست، مشکلاتی مانند تمام نشدن تحصیلات در سنوات مجاز، امکان اخذ مجدد درس ترم آینده، تاثیرگذار بودن آن درس به عنوان پیش نیاز برای اخذ دروس دیگر در ترم ‌های آتی، هم نیاز نبودن آن درس برای یک یا چند واحد درسی، نبود امکان تطبیق واحد ایجاد می‌شود.

قسمت حذف اضطراری که در سامانه آموزشیار وجود دارد در حال حاضر غیرفعال است و دانشجویان تنها با شرکت نکردن در امتحان می‌توانند درس خود را حذف کنند، در این صورت نمره‌ای برای درس حذف شده درج نخواهد شد.

مطابق بخشنامه به تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ از سوی معاون آموزشی وقت دانشگاه آزاد، اگر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی در تمامی مقاطع در کلاس یک یا چند درس غیبت بیش از حد مجاز( بیش از سه شانزدهم) داشته باشند یا در جلسه امتحان یک یا چند درس غیبت کنند وضعیت آن دروس در کارنامه حذف آموزشی (غیبت موجه) درج می‌شود. لازم به ذکر است، محدودیتی برای تعداد دروس مذکور وجود ندارد (حتی غیبت بیش از ۳درس).

همچنین برای این دروس حذف شده، نمره‌ای درج نمی‌شود و در معدل و ریز نمرات نیز اثری ندارد، اما شهریه متغیر اخذ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن