وزیر علوم زمزمه‌های تغییر زمان کنکور توسط اعضای مجلس را رد کرد

منصور غلامی زمزمه‌های تغییر زمان کنکور از سوی اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی را رد کرد و گفت: در مجلس هم هیچکس موافق تغییر زمان برگزاری کنکور نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه ۱۳۴ ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: همه آموزش‌های ترم بعد باید حضوری باشد، اما در شرایطی که پیش رو است پیش بینی کامل برای برگزاری مجازی ترم بعد شده است. با وجود این برای درس‌های عملی و واحد‌های عملی و کارگاهی تلاش می‌کنیم توزیع جمعیتی دانشجو در طول ترم به گونه‌ای انجام شود که با تجمع و تراکم خیلی کمتر دانشجو در خوابگاه‌ها مواجه شویم البته در صورتی که شرایط بیماری کرونا همچنان در کشور مثل شرایط فعلی باشد.

شرایط تحصیل دانشجویان جدید الورود برای ترم تحصیلی بعدی

وزیر علوم در ادامه درباره شرایط تحصیل دانشجویان جدید الورود برای ترم تحصیلی بعدی اظهار کرد: دانشجویان جدید الورود ترم بعد در ابتدا باید حضوری در دانشگاه تحصیل کنند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند و بعد از آن اگر احساس شد که آموزش این دانشجویان هم باید در فضای مجازی دنبال شود مثل سایر دانشجویان ادامه تحصیل خواهند داد و تجربه آموزش مجازی را هم کسب خواهند کرد.

دانشجویان کاردانی و کارشناسی ۳ تا ۴ هفته دیرتر به دانشگاه وارد می‌شوند

غلامی ادامه داد: برنامه ورود دانشجو از طریق ۴ آزمون سراسری دکتری، ارشد، سراسری و کاردانی از ترم مهر ماه خواهدبود، ولی امکان اینکه ورودی‌های کاردانی و کارشناسی ۳ تا ۴ هفته دیرتر از مهر به دانشگاه وارد شوند، وجود دارد.

تجدید نظر در تسهیلات تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی

او در ادامه بیان کرد: سهمیه فرزندان هیات علمی برای ورود به دانشگاه نداریم بلکه آنچه وجود دارد تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته برای فرزندان هیات علمی است. جابه جایی و تغییر رشته جزو آیین نامه‌های معمول دانشگاه‌ها است، اما برای اینکه این دسته از دانشجویان بتوانند به محل زندگی والدینشان بروند تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و این انتقال به محل خدمت هنوز وجود دارد، ولی برای تغییر رشته در حال انجام اقداماتی برای تجدید نظر هستیم.

او درباره اصلاح سهمیه‌های کنکور نیز گفت: سهمیه‌های کنکور که مصوبه مجلس را دارد باید همه کمک کنند و مجلس اگر علاقه‌مند به اقدامی در این زمینه است طرحی ارائه دهد.

وزیر علوم زمزمه‌های تغییر زمان برگزاری کنکور از سوی اعضای مجلس را رد کرد و افزود: در جلسه کمیسیون آموزش نیز در این باره صحبت شد و در کمیسیون آموزش مجلس هم کسی موافق تعویق کنکور نبود فقط این اعضا هم نگرانی‌هایی که ما داریم را اعلام کردند. سازمان سنجش پیش بینی‌های لازم و کافی را انجام داده و امیدواریم بدون مشکل آزمون‌ها را برگزار کنیم. همین دانش آموزان دو هفته به صورت حضوری در جلسات امتحان نهایی شرکت کرده اند در حالی که برای شرکت در کنکور این داوطلبان را فقط ۳ ساعت آن هم در یک فضای بازتر و با استاندارد بهتر نیاز داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن