تعداد دانشجویان برخی موسسات زیر ۵۰ نفر است

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی از سامان دهی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی خبر داد و گفت: برخی از مؤسسات به‌ علت کاهش دانشجو نمی‌توانند خود را اداره کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفتگو با سید رسول عمادی درباره ساماندهی مؤسسات غیرانتفاعی غیردولتی وی گفت: با توجه طرح سامان‌دهی مؤسسات آموزش عالی در دولت سیزدهم، طرح سامان‌دهی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی آغاز شد.

آغاز سامان دهی موسسات غیر دولتی با طرح استانی موسسات

وی ادامه داد: نکته خیلی مهم، این است که در یک شرایطی ضرورت داشت مؤسسات غیردولتی بسیار زیادی ایجاد شده و آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف بر عهده گیرند، اما با توجه به شرایطی که ایجاد شد بسیاری از مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی به‌ علت کمبود دانشجو دچار مشکلات شدند و در حال حاضر برخی از آن‌ها به‌ علت کاهش دانشجو، نمی‌توانند هزینه‌های مجموعه غیردولتی را متقبل شوند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی افزود: بنابراین ما به‌ دنبال این موضوع هستیم که این مؤسسات را سامان‌دهی کنیم، در واقع «طرح استانی مؤسسات» را در دست اقدام داریم که براساس آن بتوانیم مؤسسات را در هر استان، تحت یک مدیریت واحد ساماندهی کنیم که از طریق آن مدیریت واحد بتوانند رشته و استاد جذب کنند.

وی ادامه داد: در این طرح، مؤسسات با همان اختیارات مستقلی که دارند، می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهند هر یک از این مؤسسات استقلال‌شان حفظ می‌شود و با یک مدیریت واحد استانی، خدمات بهتری به آن‌ها ارائه می‌شود.

ساماندهی ۵۴ مؤسسه از ۲۷۲ موسسه غیر انتفاعی فعال

وی درباره اینکه چه تعداد مؤسسه غیردولتی غیرانتفاعی در حال حاضر فعال هستند افزود: در مجموع ۲۷۲ مؤسسه در کشور فعال هستند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی درباره اینکه دانشجویان چه تعداد از این مؤسسات به دلیل عدم رعایت شاخص‌های کیفی صفر شده است افزود: ما تحت هیچ شرایطی به‌ دنبال تعطیلی مؤسساتی که به صورت قانونی فعالیت کرده و خوب کار می‌کنند نیستیم و تحت هیچ شرایطی آن مؤسسات را محدود نمی‌کنیم، بلکه از آنها حمایت نیز می‌کنیم.

وی افزود: اما نکته مهم این است که برخی از مؤسسات به‌ علت کاهش دانشجو نمی‌توانند خود را اداره کنند خیلی از این مؤسسات به‌ صورت خودجوش تقاضای انحلال می‌دهند. برخی از این مؤسسات کاهش بسیار زیاد دانشجو داشته اند، تعداد از مؤسسات هستند که زیر ۵۰ و ۱۰۰ دانشجو دارند و نمی‌تواند خود را اداره کند بنابراین به ما مراجعه می‌کنند و ما مدیریت می‌کنیم. تعداد محدودی از مؤسسات هستند که به هر دلیلی دچار مشکلاتی شدند، آن‌ها را هم مدیریت می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با گزارش‌های نظارتی که از مرکز نظارت وزارت علوم دریافت می‌کنیم، آن‌ موسسات را هم سامان‌دهی و مدیریت می‌کنیم، در حال حاضر تقریباً حدود ۵۴ مؤسسه با گزارش‌های نظارتی سامان‌دهی شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن