برنامه وزارت علوم برای بورسیه ۵۰ درصد دانشجویان کشور

معاون آموزشی وزارت علوم از بورسیه ۷۰ هزار دانشجو در دفترچه کنکور ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: البته یک قانون در برنامه هفتم توسعه وجود دارد که در صورت تصویب آن توسط نمایندگان مجلس، ۵۰ درصد صندلی دانشگاه‌ها بورس صنعت شده و اشتغال دانشجویان در این رشته‌ها تضمین‌شده خواهد بود.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، قاسم عمو عابدینی ضمن بیان این خبر با بیان اینکه از سال آینده دانشگاه حکمت بنیان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: شورای گسترش آموزش عالی برای دانشگاه‌هایی که جزء یک درصد بودند، مجوز داده است که این دانشگاه‌ها یک دانشکده را به نام «دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی» تاسیس کنند.

تمام دانشجویان دانشکده های حکمت بنیان بورس می شوند

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر چهار دانشکده مجوز دریافت کرده‌اند که مدل این دانشکده‌ها «حکمت بنیان» شود و مقطع تحصیلی آنها از دیپلم به فوق لیسانس و از لیسانس به دکتری خواهد بود به گونه‌ای که تلاش می‌شود رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ آزمون سراسری بتوانند وارد این دانشکده‌ها شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو ایسنا، با بیان اینکه تمامی دانشجویان دانشکده‌های حکمت بنیان بورس خواهند شد، گفت: آینده شغلی این دانشجویان به صورت ۱۰۰درصدی تامین است.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص بورسیه دانشجویان از دوره کارشناسی نیز افزود: از سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ نفر با این روش جدید پذیرش شده‌اند که ۴۰ واحد آنها در اختیار صنعت بوده و بورس شده‌اند و به آن کارشناسی حرفه‌ای می‌گویند.

عمو عابدینی تاکید کرد: امسال نیز ۵۰۰۰ نفر دانشجو بورس دانشگاه‌ها شدند، همچنین با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم مایل هستیم تعداد بورس در دفترچه کنکور به ۷۰ هزار بورس افزایش یابد امسال ۳۵ صفحه دفترچه کنکور به این بورس‌ها اختصاص یافته بود.

بورس هفتاد هزار نفر برای سال ۱۴۰۳

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه سال آینده نیز برنامه ریزی برای ۷۰ هزار بورس خواهد بود، گفت: البته یک قانون در برنامه هفتم توسعه وجود دارد که در صورت تصویب آن توسط نمایندگان مجلس، ۵۰ درصد صندلی دانشگاه‌ها بورس صنعت شده و شغل دانشجویان در این رشته‌ها تضمین شده خواهد بود و اگر این قانون تصویب نشود، تعداد بورس‌ها ممکن است کمتر شود.

عموعابدینی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشجوی بورس ما ماهانه ۳ تا ۷ میلیون حقوق می‌گیرد و بیمه است و کارورزی خاص داشته و هشت درس خاص آن صنعت را طی می‌کند و شغلش هم تضمین است. سال گذشته فقط دانشگاه یزد بورس صنعت را اجرایی کرد، امسال ۵۰ دانشگاه آن را انجام دادند و سال آینده امیدواریم با تصویب بند مرتبط با صنایع، توسط مجلس در برنامه هفتم، نیمی از ظرفیت صندلی‌های دانشگاه‌ها را تبدیل به بورسیه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن