رتبه و نمره کل داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ جمعه منتشر می شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان اعلام رتبه و نمره کل کنکور، با اشاره به اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پیش از این با اعلام سه نمره به داوطلبان اعلام شده بود، گفت: کارنامه کنکور ۱۴۰۲ حاوی رتبه جمعه منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام شده است، گفت: مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیرماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت کرده، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

جمعه ۲۷ مرداد زمان اعلام رتبه و نمره کل داوطلبان کنکور ۱۴۰۲

وی افزود: کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، جمعه ۲۷ مرداد در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اطلاعات داوطلبان در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است.

اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲؛ نیمه مهر

وی همچنین گفت: نتایج نهایی کنکور نیمه مهر اعلام می‌شود.

پورعباس اظهار داشت: آزمون ۱۴۰۲ بسیار پیچیده و سنگین تر از آزمون های گذشته بود و با تغییرات اساسی و عمده ای همراه شد. با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون در دو نوبت دی و تیر برگزار شد و این فرآیند اکنون به اعلام نتایج و انتخاب رشته رسیده است. ضمن اینکه سختی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در مسیر اجرای دو آزمون در فرصت زمانی ۶ ماهه بود.

وی افزود: سازمان سنجش با توجه به کنترل های زیادی که بر نمره هایی که از سوی آموزش و پرورش اعلام شد، اعمال کرد و نمرات خام داوطلبان دریافت شد حدود ۱۵ روز از زمان طبیعی اعلام نتایج عقب افتاد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: ستاد مشترکی میان آموزش و پرورش و سازمان سنجش تشکیل شد تا پاسخگوی مشکلات دانش آموزان باشیم. در نهایت نمرات آزمون های دی ماه و تیرماه به صورت مستقل اعمال می شوند.

وی افزود: در حال حاضر کارنامه مرحله اول شامل نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی در سایت سنجش موجود است. برای سه دسته از افراد این کارنامه اولیه قابل مشاهده است، داوطلبانی که در هر یک از آزمون های دی و تیر شرکت کردند، داوطلبانی که در هر دو نوبت آزمون شرکت کردند و همچنین افرادی که در آزمون های دی و تیر در گروه های آزمایشی مختلف شرکت کرده بودند.

پورعباس اظهار داشت: داوطلبان تا دیروز فرصت داشتند که وضعیت خود را در انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود مشخص کنند که طبق آمار همه داوطلبان این کار را انجام داده اند. ضمن اینکه اگر داوطلبی گروه آزمایشی متفاوتی داشته اگر انتخاب نکرده باشد که نمره کدام ملاک باشد سازمان سنجش نمره تیرماه را اعمال می کند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته و ظرفیت ها کنکور ۱۴۰۲

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: کارنامه نهایی حاوی رتبه و نمره کل جمعه ۲۷ مرداد منتشر می شود و دفترچه انتخاب رشته و ظرفیت های اعلامی دانشگاه ها در هفته آینده در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

وی درباره اعلام نتایج در نیمه مهرماه گفت: به دلیل طولانی شدن روند اعلام نتایج، نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ نیمه مهرماه ۱۴۰۲ اعلام می شود و دانشگاه ها می توانند از پذیرفته شدگان در نیمه دوم مهرماه ثبت نام کنند.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن