روند ثبت درخواست فارغ‌ التحصیلی در سامانه آموزشیار

روند ثبت درخواست فارغ‌ التحصیلی در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به چه صورت انجام می شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند و تمام دروس نظری، عملی و رشته تحصیلی خود را با توجه به چارت درسی گذرانده‌اند، می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه از طریق سایت آموزشیار، برای ثبت درخواست فارغ التحصیلی اقدام کنند.

فرآیند ثبت پیگیری درخواست‌های دانشجویی

منوی درخواست/ مجوز – زیر منوی منو ارسال/ پیگیری درخواست دانشجو

جستجوی درخواست‌های ثبت شده تاکنون با موضوعات مختلف در قسمت جستجوی درخواست‌ها

ارسال درخواست جدید با موضوع موردنظر و درج متن پاسخ در صورت لزوم و ثبت درخواست

فرآیند ثبت درخواست فارغ التحصیلی توسط دانشجو در آموزشیار

از قسمت ارسال درخواست جدید، طبقه‌بندی موضوع درخواست را بر روی فارغ التحصیلی قرار داده و موضوع درخواست را نیز فارغ التحصیلی انتخاب کرده و در قسمت توضیحات در صورت لزوم متن مورد نظر را نوشته و سپس دکمه ثبت انتخاب شود.

پس از بررسی درخواست ارسالی توسط کارشناس مربوطه، وضعیت درخواست به تایید شده یا رد شده تغییر پیدا می‌کند و توسط دانشجو نیز قابل مشاهده است.

نکته مهم: تا زمانی که درخواست فارغ التحصیلی ارسالی دانشجو توسط کارشناس مربوطه تایید نشده باشد، امکان ثبت سایر درخواست‌های صدور مدرک فارغ التحصیلی(صدور مدرک) وجود ندارد و سامانه پیام مرتبط را نمایش می‌دهد.

پس از تأیید درخواست فارغ التحصیلی توسط کارشناس دانشجو می‌تواند از قسمت ارسال درخواست جدید ،طبقه‌بندی موضوع درخواست را بر روی فارغ‌التحصیلی قرار داده و با موضوع درخواست صدور مدرک فارغ التحصیلی و دکمه ثبت را انتخاب کند.

در این مرحله در قسمت جستجوی درخواست‌ها و با انتخاب ستون پرداخت الکترونیکی اقدام به پرداخت هزینه‌های تعیین شده کنید. پس از انجام پرداخت الکترونیکی موفق درخواست صدور مدرک دانشجو برای کارشناس امور فارغ التحصیلان فعال شده و امکان بررسی فراهم می‌شود.

در صورتی که وضعیت درخواست صدور مدرک به اقدام شده تغییر پیدا کند مدارک دانشجو در مرحله صدور است.

سایر درخواست‌های صدور مدرک نیز توسط دانشجو در مواقع لزوم قابل ثبت و پرداخت است.

در سامانه دانشجویی، منوی درخواست/ مجوز یک زیر منوی جدید با عنوان منو ارسال/پیگیری درخواست دانشجو اضافه شده است که از طریق این منو دانشجو می‌تواند درخواست‌های ارسال شده خود تا کنون را با هر موضوعی مشاهده و برای درج درخواست جدید مطابق تصویر زیر اقدام کنید.

فرایند ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار

مکان ارسال تمامی درخواست‌ها با انتخاب طبقه‌بندی موضوع درخواست (تسهیلات، فارغ التحصیلی،گواهی اشتغال به تحصیل و …) توسط دانشجو از این پس توسط دانشجو از طریق این منو فعال است و در زمان ثبت درخواست جدید امکان گذاشتن متن درخواست برای کارشناس دریافت کننده از طریق متن درخواست وجود دارد.

اگر درخواستی که توسط دانشجو ثبت می‌شود مشمول پرداخت هزینه باشد، مبالغ مربوطه در سامانه محاسبه شده و توسط دانشجو مشاهده می‌شود و در صورتی که وضعیت درخواست تایید شده باشد از طریق ستون پرداخت الکترونیکی پرداخت توسط دانشجو امکانپذیر می‌شود. از جمله درخواست‌هایی که دانشجو به ازای ثبت آن ملزم به پرداخت الکترونیکی است درخواست صدور مدرک فارغ التحصیلی است.

مدارک فارغ التحصیلی از جمله: (صدور مدرک فارغ التحصیلی-صدور مدرک مجدد به دلیل تغییرات شناسنامه‌ای-صدور مدرک المثنی برای بار اول ) دانشجو پس از ثبت درخواست تا زمانی که وضعیت درخواست ثبت شده باشد و اعمال نتیجه توسط کارشناس مربوطه صورت نگرفته باشد، امکان حذف یا ویرایش درخواست را دارد.

دانشجوی متقاضی فارغ التحصیلی از طریق منوی ارسال/ پیگیری درخواست دانشجو- از قسمت  ارسال درخواست جدید، طبقه‌بندی موضوع درخواست را بر روی فارغ التحصیلی قرار داده و موضوع درخواست را نیز فارغ التحصیلی انتخاب کرده و در قسمت توضیحات در صورت لزوم متن مورد نظر را نوشته و سپس دکمه ثبت انتخاب شود. پس از انجام مراحل فوق درخواست مربوطه با وضعیت ثبت شده در سامانه ثبت می‌شود و در قسمت جستجوی درخواست‌ها قابل مشاهده است.

پس از بررسی درخواست ارسالی توسط کارشناس مربوطه و در صورت تایید درخواست، وضعیت درخواست به تایید شده تغییر پیدا می‌کند و توسط دانشجو نیز قابل مشاهده است.

نکته مهم: تا زمانی که درخواست فارغ التحصیلی ارسالی دانشجو توسط کارشناس مربوطه تایید نشده باشد، امکان ثبت سایر درخواست‌های صدور مدرک فارغ التحصیلی (صدور مدرک و …) وجود ندارد و سامانه پیام مرتبط را نمایش می‌دهد.

پس از ثبت درخواست‌های صدور مدرک فارغ التحصیلی توسط دانشجو و پرداخت الکترونیکی هزینه‌های مربوطه، امکان بررسی درخواست صدور مدرک برای کارشناس فارغ التحصیلی فعال می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن