زمان مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درخصوص اعلام زمان مجدد برای ثبت نام داوطلبان متقاضی شركت در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1399 دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی منتشر شد.

پیرو اطلاعیه‌های مورخ ۹۸/۱۱/۱۶ و ۹۸/۱۱/۲۴ بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ کلیه داوطلبان متقاضی‌ ثبت‌‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۳۹۹ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که در مهلت تعیین شده (از تاریخ ۹۸/۱۱/۱۶ لغایت ۹۸/۱۱/۲۷) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نگردیده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند، می‌رساند مهلت مجدد برای ثبت‌نام‌ در آزمون‌ مذکور از روز دوشنبه مورخ ۹۸/۱۲/۱۲ تا روز پنجشنبه مورخ ۹۸/۱۲/۱۵ در نظرگرفته شده که داوطلبان می‌توانند منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در این خصوص اقدام نمایند.

ضمناً لازم است که داوطلبان نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام نمایند:

۱- مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌ نام کنکور ۹۹ و اطلاعیه مربوط به اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام مورخ ۹۸/۱۱/۲۴ (اطلاعیه و دفترچه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است).

۲- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org.

۳- مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی:  http://dipcode.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی ذیل:

۱-۳- کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۸ شاخه نظری (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و همچنین نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ ) رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی.

۲-۳- کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان با مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ اخذ نموده‌اند.

تبصره ۱: دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ در صورتی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و یا ناقص باشد، ابتدا برای تکمیل اطلاعات خود به آدرس اینترنتی: http://dipcode.medu.ir مراجعه نمایند. در صورت تایید اطلاعات آنان از سوی آموزش و پرورش، می‌توانند از تاریخ ۹۸/۱۲/۱۲ لغایت ۹۸/۱۲/۱۵ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام نمایند.

تبصره ۲: دانش آموزان نظام آموزشی ۳-۳-۶ و همچنین دانش آموزان دوره پیش‌دانشگاهی (نظام سالی واحدی – ترمی واحدی) سال جاری که تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام درخصوص سوابق تحصیلی به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون تاریخ ۹۹/۰۴/۰۲ مراجعه نمایند.

۴-داوطلبانی که قادر به مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند یا تناقضی درخصوص نمرات و مشخصات فردی مندرج در اطلاعات آموزش و پرورش مشاهده نموده اند، ضروری است که از طریق سامانه:  http://dipcode.medu.ir درخواست خود را، به صورت الکترونیکی در سایت مذکور حداکثر تا شروع ثبت نام مجدد اعلام نمایند تا در زمان ثبت نام مجدد، مشکلی نداشته باشند.

۵-با توجه به اینکه اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که در مهلت مقرر (از تاریخ ۹۸/۱۱/۱۶ لغایت ۹۸/۱۱/۲۷) در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت، لذا این داوطلبان نیز می توانند با مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود، و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند.

ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org یا با شماره‌ تلفن‌های‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن