تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

اطلاعيه سازمان سنجش درخصوص اعلام اصلاحات در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1399 و تمديد مهلت ثبت نام منتشر شد.

به گزارش ایزی تست، سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای خبر از تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ تا روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه داد.

تمدید ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، پیرو اطلاعیه‌ مورخ ۹۸/۱۱/۱۶، ضمن اعلام اصلاحات دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری ۹۹ «به شرح ذیل این اطلاعیه»، بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند که به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۹۸/۱۱/۲۴) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که تا روز یکشنبه مورخ ۹۸/۱۱/۲۷ نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان قابل دسترسی است) و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری ۹۹

۱) بند «و» از بخش «۲-۲-۲- شرایط اختصاصی» مندرج در صفحه ۲۰ دفترچه راهنمای ثبت نام به شرح زیر اصلاح می شود:

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) کلیه رشته های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی متقاضی تحصیل مجدد، میتوانند با رعایت شرایط زیر از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نمایند و محدودیتی در انتخاب دوره های مختلف (روزانه، مازاد و پردیس) ندارند: ۱-انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی است، ۲-دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاههای اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، ۳- نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

۲) شرایط پذیرش رشته «فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی» در دو مقطع «کاردانی» و «کارشناسی» به شرح زیر اعلام میشود. جزئیات رشتهمحلها در هر یک از مقاطع مذکور، بعد از اعلام تقاضای پذیرش توسط دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی و نیز صدور مجوز پذیرش توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعاقباً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود. رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» در مقطع کارشناسی در زیرگروه ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی ( جدول ۳ مندرج در صفحه ۳۰ دفترچه راهنمای ثبت‌نام) قرار می‌‌گیرد.

الف) ضوابط مربوط به پذیرش دانشجو (زن/مرد) در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور:

۱- داشتن سلامت جسمانی و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن، واگیر و صعب‌العلاج مانند: دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های پیشرفته قلبی و …، ۲- نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی، ۳- نداشتن تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اسکلت بخصوص اندام‌ها و عدم استفاده از اندام‌های مصنوعی، ۴-عدم اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر، ۵-داشتن قدرت تکلم طبیعی (نداشتن لکنت زبان)، ۶-داشتن قدرت بینایی و شنوایی کامل، ۷- قد داوطلبان زن نباید از ۱۶۵ سانتی متر کمتر باشد و قد داوطلبان مرد نباید از ۱۷۰ سانتی متر کمتر باشد، ۸-حداکثر سن ۲۴ سال و با احتساب مدت خدمت وظیفه عمومی ۲۶ سال می‌باشد، ۹-آمادگی انجام تمرینات ورزشی و کسب مهارت‌های بدنی جهت امدادرسانی سریع و صحیح، ۱۰-تایید سلامت جسمانی و روانی و سایر موارد گفته شده توسط دانشگاه مربوط پس از قبولی در آزمون و به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه.

ب) ضوابط پذیرش کارکنان عملیاتی (غیراداری) دیپلمه‌ مراکز اورژانس پیش بیمارستانی جهت پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی:

۱- اعتقاد و التزام به مبانی جمهوری اسلامی ایران، ۲-عدم سوء پیشینه، ۳-عدم اعتیاد، ۴-داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و یا دیپلم نظام جدید به انضمام مدرک پیش دانشگاهی، ۵-داشتن سلامت کامل جسمی و روانی و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن، واگیردار و صعب‌العلاج، ۶-حداقل ۳ سال سابقه کار در مراکز اورژانس پیش بیمارستانی، ۷-داشتن حداقل قد ۱۶۵ سانتیمتر، ۸-کارکنان دیپلمه‌ای که حداقل ۱۰ سال از سنوات خدمت ایشان باقی مانده باشد، مشروط به سپردن تعهد خدمت به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی پس از فراغت از تحصیل مجاز به شرکت در آزمون سراسری و پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی می‌باشند.

نکته ۱:‌ داوطلب باید کلیه ضوابط و شرایط این دوره را داشته باشد در غیر اینصورت موضوع اشتباه یا اظهار خلاف وی و یا فقدان هر یک از شرایط فوق در هر مرحله از دوره تحصیلی باعث محرومیت داوطلب از ثبت‌نام یا ادامه تحصیل خواهد شد.

نکته ۲: پذیرش در رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی بصورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌پذیرد و اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش بعد از مرحله انتخاب رشته اعلام خواهد ش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن