نمی‌خواستم در کنکور تیر شرکت کنم

 مسیحا باقری، رتبه ۲ برتر کنکور ریاضی ۱۴۰۲ گفت: رمز موفقیت من همکاری‌های مادرم، تلاش‌های خودم و باوری که داشتم، بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در گفت و گو با مسیحا باقری تنها، رتبه ۲ کنکور ریاضی، وی: از مهر ۱۴۰۱ شروع به خواندن برای کنکور کردم. مدال برنز ریاضی دارم و تا پیش از آنکه شروع کنم درگیر مرحله تعیین رنگ مدال بودم به همین دلیل دیرتر از بقیه شروع کردم.

او گفت: ما ساعت‌هایمان را هفته‌ای برنامه ریزی میکردیم. اوایل هفته ای ۳۶ ساعت و اواخر هفته ای ۷۸ ساعت درس می‌خواندم. و به طور میانگین ۴۰ تا ۶۰ ساعت در هفته مطالعه داشتم.

مسیحا باقری متولد ۵ مرداد ۸۵ که یک سال تحصیلی را جهشی خوانده و یکی دو سالی از هم دوره‌ا‌های خودش کوچکتر است، خانواده به خصوص مادرش و معلمان و هم کلاسی هایی که باعث ایجاد رقابت سازنده در کنار یکدیگر شده بودند را مشوق های خود برای رسیدن به رتبه برتر دانست.

رتبه ۲ کنکور ریاضی درباره درصدهایش در کنکور گفت: فیزیک را ۹۶ شیمی را ۹۱ و ریاضی را ۶۰ درصد زدم.

باقری که به گفته خودش مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را هدف قرار داده، درباره رمز موفقیتش گفت: رمز موفقیت من همکاری های مادرم و تلاش های خودم بود و باور داشتم که هیچ چیز غیر ممکن نیست و حتی اگر غیرممکن هم باشد می شود آن را ممکن کرد. توصیه ام به کنکوری های سال بعد هم همین است که حتی غیرممکن ها را هم می‌توانید ممکن کنید.

بعد از کنکور دی من دیگر نمی‌خواستم کنکور تیر را شرکت کنم چون با همان درصدها رشته‌ای که میخواستم را قبول می‌شدم، اما مشاورمان گفت که کنکور تیر را هم شرکت کنم و شرکت کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن