چگونگی دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت‌ نام کنکور

اخذ کد سوابق تحصیلی یکی از نکات مهم و کلیدی برای متقاضیانی است که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، اما این کد را چگونه و از کجا باید گرفت؟

به گزارش خبرگزاری فارس، اگر داوطلب کنکور سراسری باشید و اطلاعیه‌ها را دیده باشید از هم‌اکنون باید برای ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنید.

یکی از نکات مهم ثبت‌نام برای شرکت در کنکور سراسری داشتن کدسوابق تحصیلی است که بسیاری از متقاضیان نسبت به آن برای درج در فرم ثبت‌نام آگاهی ندارند؛ بنابراین داوطلبان لازم است قبل از ثبت‌نام به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی به نشانی http://dipcode.medu.ir یا https://sahat.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی مراجعه کنند.

کدهای سوابق تحصیلی متقاضیان به شرح زیر از طریق این سامانه‌ها قابل دریافت است:

– کد سوابق تحصیلی دارندگان دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶).
این دسته از متقاضیان قبلاً می‌بایست طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به سامانه فوق کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و در زمان ثبت‌نام با درج کد سوابق تحصیلی در درگه اطلاع‌رسانی این سازمان اطلاعات فردی خود را مشاهده کنند.

– کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۴۰۰ شاخه نظری (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و همچنین نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶) رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی.

– کد سوابق تحصیلی برای متقاضیان با مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ اخذ کردند.

دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ در صورتی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته یا ناقص باشد، ابتدا برای تکمیل اطلاعات خود به نشانی: http://dipcode.medu.ir یا https://sahat.medu.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن