اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال وام شهریه به دانشگاهیان پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان در تمامی مقاطع می توانند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از تسهیلات وام شهریه به دانشگاهیان پیام نور بانک طرف تعهد دانشگاه به میزان ۵ هزار میلیارد ریال استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، محمدرضا زمانی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و یکی از بانک ها ضمن تبریک هفته دولت، با اشاره به مبلغ وام های شهریه افزود: میزان تسهیلات دوره کارشناسی یک میلیون تومان برای ١٠ ترم با اقساط ۶٠ ماهه و با کارمزد یک و چهاردهم درصدی برای هر ترم است.

وی تسهیلات دوره کارشناسی ارشد:وام شهریه به دانشگاهیان پیام نور را ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان با بازپرداخت ٣٠ ماهه و برای ۵ ترم اعلام کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: تسهیلات دوره دکتری تخصصی ٧ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بازپرداخت این تسهیلات نیز ۵۴ ماهه و برای ٩ ترم است.

زمانی، دانشگاه پیام نور را بزرگ ترین دانشگاه دولتی دانست که وظیفه مهمی در گسترش سطح علمی و فرهنگی جوانان برعهده دارد و با اشاره به رسالت اجتماعی این دانشگاه تصریح کرد:در این راستا و براساس این تفاهم نامه دانشگاه به حافظین قرآن نیز تا سقف ٢٠ میلیون تومان از بانک مذکور تسهیلات اعطا می کند.

وی به مشکلات اقتصادی و تحریم های کشور اشاره کرد و یادآور شد: کمک به جوانان و به ویژه قشر محروم برای ادامه تحصیل یکی از شعارهای اصلی دانشگاه پیام نور است و این دانشگاه درصدد است شرایط تحصیلی را به گونه ای فراهم کند که دیگر هیچ دانشجویی دغدغه شهریه نداشته باشد و به خاطر بدهی شهریه از تحصیل باز نماند.

وام شهریه به دانشجویان بدهکار تعلق می گیرد

وی با عنوان اینکه دانشجویان بدهکار هم با معرفی رسمی از سوی دانشگاه به بانک طرف تعهد، از وام شهریه برخوردار می شوند و می توانند ادامه تحصیل بدهند، افزود: دانشگاه پیام نور با بانک های دیگر نیز در حال مذاکره است تا مشکل دانشجویان را برای تامین شهریه حل کند.

زمانی نحوه دریافت وام های دانشجویی را بسیار آسان دانست و افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور با یک بار مراجعه به بانک و معرفی یک ضامن می توانند از وام شهریه در کل سال های تحصیلی خود بهره مند شوند.

وی افزود: تعداد دانشجویان ما ۴٣٠ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در ۵٠٠حدود واحد و مرکز داخلی و ۴٠ نمایندگی خارج از کشور است.

زمانی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور را ۴ هزار نفر و تعداد کارکنان این دانشگاه را نیز ١٠ هزار نفر اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن