تصمیم درخصوص دفعات تحصیل رایگان دانشجویان در یک دوره در اختیار سازمان سنجش

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: سازمان سنجش درباره دفعات تحصیل رایگان دانشجویان در یک دوره تصمیم می‌گیرد.

شجاع احمدوند در گفتگو با خبرگزاری آنا درباره چگونگی تحصیل رایگان در یک مقطع برای بیش از یک‌بار اظهار کرد: قبلاً برای هر مقطع تحصیلی دانشجو می‌توانست یک‌بار از تحصیل رایگان استفاده کند. بعدها در این زمینه شکوائیه در دیوان عدالت اداری مطرح شد و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده این امر لغو شد.

وی افزود: حال در حد همین حکم وجود دارد و قوانین اجرایی جدیدی به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به اینکه بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم بعد از حکم دیوان عدالت و ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی سال ۹۷ آموزش رایگان فقط برای یک مقطع برای یک‌بار است، این آیین‌نامه بعد از حکم دیوان بود، چطور عمل می‌کنید؟ بیان کرد: چنین موردی نداشتیم. نوع زیر نظام دانشجویان معرفی‌شده را سازمان سنجش مشخص می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد که دانشگاه‌ها درباره تحصیل رایگان تصمیم نمی‌گیرد.

احمدوند تأکید کرد: به نظر می‌رسد سازمان سنجش کنترل نهایی و تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه‌ها دراین‌باره بررسی نمی‌کنند، گفت: ما از دانشجو می‌خواهیم که مدرک دوره قبل از کارشناسی را بدهد و باید مدرک دیپلم را ارائه دهد،‌ درنتیجه دانشگاه از نحوه تحصیل در همان دوره که باخبر نمی‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: اگر هم در حین تحصیل چنین چیزی کشف شود، دانشگاه نمی‌تواند تصمیم بگیرد بلکه دانشجو به وزارت علوم و سازمان سنجش معرفی می‌شود و بر اساس آخرین قانون عمل درباره او تصمیم می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن