بودجه افزایش ظرفیت ۴۸۰۰نفری علوم پزشکی به وزارت بهداشت پرداخت نشد

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه با وجود جذب حدود ۴ هزار و ۸۰۰ دانشجو بیش از ظرفیت سال‌های قبل، اما هیچ بودجه‌ای بابت این افزایش ظرفیت به معاونت آموزشی و دانشگاه‌ های علوم پزشکی پرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اشاره به‌ عدم پرداخت بودجه افزایش ظرفیت پزشکی از پایش و نظارت مستمر دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، به‌ عدم پرداخت بودجه افزایش ظرفیت پزشکی، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: امسال دومین سالی است که وزارت بهداشت وظیفه خود را در جذب دانشجو به خوبی انجام داده و حتی بیش از آنچه در جدول مقرر بوده، در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی پذیرش دانشجو داشته است. بر این اساس ترم مهرماه دانشجویان آغاز شده و برخی از دانشگاه‌ها نیز در تلاشند تا برای ترم بهمن پذیرش دانشجو داشته باشند.

وی افزود: این در حالی است که متأسفانه با وجود جذب حدود ۴ هزار و ۸۰۰ دانشجو بیش از ظرفیت سال‌های قبل طی دو سال، اما هیچ بودجه‌ای در این خصوص به معاونت آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نشده است.

باقری فرد، از نیازهای آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشجویان نیازمند فضای آموزشی، کلاس، تجهیزات، فضای رفاهی و خوابگاهی هستند و طبیعی است که این امکانات باید قبل از ورود دانشجویان فراهم شود. از این رو لازم است مبالغ مشخصی در این زمینه به معاونت آموزشی تعلق گیرد.

وی پایش تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را وظیفه وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: اعتبار بخشی تمامی رشته‌های پزشکی و وابسته، بر عهده وزارت بهداشت است از این رو تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه آزاد از طریق وزارت بهداشت اعتبار بخشی می‌شوند. این اعتبار بخشی به صورت مستمر و هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود و طبق ضوابط، نتایج آن به فدراسیون جهانی آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن