مشاور سازمان سنجش: فرزندان هیات علمی در کنکور «سهمیه» ندارند

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فرزندان هیات علمی در کنکور سهمیه ندارند بلکه تسهیلات دارند.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور گفت: آن چیزی که در برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است، سهمیه برای قبولی در کنکور نیست.
او در ادامه افزود: سهمیه‌ای که در کنکور داریم برای منطقه یک، دو و منطقه سه و بعد سهمیه‌های مصوب ارگان‌ها مثل مجلس شورای اسلامی که به سازمان سنجش ابلاغ شده است.
توکلی در ادامه افزود: سهمیه‌های موجود در کنکور شامل خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگان ۲۵ درصد و ایثارگران ۵ درصد است که سهمیه‌هایی کاملا قانونی است که مجلس به سازمان سنجش ابلاغ کرده است و ما اجرا کننده این قوانین هستیم.
او در ادامه بیان کرد: فرزندان اعضای هیات علمی سهمیه ندارند و باید در کنکور شرکت کنند برای مثال فرزند یک هیات علمی پزشکی زاهدان قبول می‌شود محل خدمت پدرش مشهد است و این فرد می‌تواند از قانون انتقال استفاده کند.
مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه تاکید کرد: این قانون انتقال را برای تمام دانشجویان داریم اما بعد از دو ترم، سرپرست فرزندان اعضای هیات علمی از همان ابتدا انتقالی می‌گیرند.

انتقال از شبانه به روزانه صحت ندارد

او در پاسخ به این سوال که آیا این افراد می‌توانند از شبانه به روزانه انتقالی بگیرند یا خیر، گفت: خیر انتقالی از شبانه به روزانه برای این افراد امکان پذیر نیست  اما این قانون وجود دارد که این افراد می‌توانند از دامپزشکی به پزشکی انتقالی بگیرند.
توکلی بیان کرد: اگر فردی بخواهد تغییر رشته دهد؛ باید ۹۲ و نیم درصد آخرین نفر پذیرش گزینش آزاد آن کلاس را داشته باشد و اگر بخواهد در رشته‌ای که قبول شده باید ۹۰ درصد کد رشته محل پذیرش آزاد را داشته باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان گفت: این سهمیه نیست بلکه تسهیلاتی است که برای نقل و انتقال برای فرزندان اعضای هیات علمی فراهم شده و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن