نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۸

اعلام نتایج کنکور 98

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۸ روز ۲۵ شهریورماه و نتیجه آزمون کارشناسی ارشد نیز تا ۱۷ شهریورماه اعلام می‌شود.

«ابراهیم خدایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش اظهار داشت: نتیجه آزمون های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته امروز (۱۳ شهریورماه) و کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای ۱۶ شهریورماه اعلام می شود.

وی در مورد ظرفیت پذیرش آزمون سراسری تصریح کرد: نتیجه آزمون سراسری نیز ۲۵ شهریورماه اعلام می شود که طبق اعلام قبلی ۷۶۷ هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ در ۱۶ کد رشته صبح روز جمعه ۱۱ مردادماه در ۱۶۳ شهرستان  و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار شد و ۷۵ هزار و ۲۵۲ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.
ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۶۶ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین کنکور کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی صبح روز جمعه ۱۱ مردادماه جاری در ۹ کد رشته برگزار شد.
برای این آزمون تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ داوطلب ثبت نام کردند.

کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد امسال در ۷۷ شهر و با رقابت ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ داوطلب برگزار شد.
به دلیل وقوع سیل این آزمون به جای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در خردادماه برگزار و ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر در نظر گرفته شده است.

۱- آیا احتمال دارد که نتیجه نهایی کنکور سراسری زودتر از تاریخ گفته شده منتشر شود ؟

در بعضی از سال ها مشاهده شده که سازمان سنجش شب قبل از تاریخ گفته شده نتایج را در سایت منتشر کرده است 🙂

۲- آیا همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، کارنامه نهایی هم منتشر می شود ؟

خیر . معمولا کارنامه نهایی دو  تا ده روز بعد از اعلام نتایج نهایی منتشر می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن