درخواست کنکوری انجمن اوتیسم از وزارت علوم

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به استرس و اختلال رفتاری مبتلایان به اوتیسم در جمع، و درباره درخواست کنکوری انجمن اوتیسم گفت: طی مکاتبه‌ای که با وزارت علوم داشتیم، درخواست کردیم برای مبتلایان به اوتیسم مثل نابینایان و ناشنوایان جهت حضور در کنکور تمهیدات ویژه‌ای قائل شوند تا بتوانند با شرایط مساعدتری کنکور دهند.

سعیده صالح غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری افراد طیف اوتیسم، گفت: ما در هر بخش از زندگی طیف اختلال اوتیسم که وارد می‌شویم با واقعیت‌های جدیدی روبرو می‌شویم که می‌خواهیم نسبت به آنها از سوی انجمن اوتیسم و خانواده‌های اوتیسم این مطالبه‌گری را داشته باشیم. یکی از این مطالبات برای طیف اوتیسم با اختلال عملکرد بالا یا اختلال عملکرد خوب، مقوله کنکور است.

وی در باره درخواست کنکوری انجمن اوتیسم افزود: بچه‌های اوتیسمی در انجمن داریم که با آموزش‌هایی که می‌بینند می‌توانند به مدارج عالی دست پیدا کنند و به دانشگاه‌ها بروند و این جدای از آن ۱۰ درصدی است که بهره هوشی بالا دارند و قطعا می‌توانند بسیار موفق باشند. مشکلی که وجود دارد این است که نهایتا یک فرد اوتیسمی بدون اینکه مورد توجه قرار گیرد، با این اختلال باقی می‌ماند که آنهم بحث تعامل با جامعه و ارتباط اجتماعی است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم درباره درخواست کنکوری انجمن اوتیسم ادامه داد: این افراد وقتی در جمع قرار می‌گیرند با استرس‌های خاص خود روبرو می‌شوند و آن اختلال اوتیسم هم که از قبل داشتند باعث می‌شود که نتوانند استعداد خود را به خوبی نشان دهند. ما طی مکاتبه‌ای که با وزارت علوم داشتیم، درخواست کردیم برای این افراد مثل نابینایان و ناشنوایان برای حضور در کنکور تمهیدات ویژه قائل شوند که این بچه‌ها بتوانند با شرایط مساعدتری کنکور دهند.

وی مقوله کنکور را از جدی‌ترین دغدغه‌های فعلی افراد طیف اوتیسم معرفی کرد و افزود: امیدوارم مسئولین صدای مارا بشنوند و بتوانیم تا سال آینده این مشکل را از روی دوش بچه‌های اوتیسم برداریم. تاکنون نیز در ملاقات‌هایی که با نمایندگان وزارت علوم داشتیم از این طرح استقبال کردند و از ما خواستند تا پیگیر این موضوع باشیم. البته لازمه این امر جریان‌سازی است و رسانه‌ها می‌توانند در این راستا کنار ما قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن