۲۰ درصد افزایش ظرفیت پزشکی کنکور سراسری ۱۳۹۸

احتمال افزایش 20 درصدی ظرفیت رشته پزشکی در کنکور سراسری سال جاری وجود دارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش پزشکی برخی دانشگاه ها در کنکور سراسری ۹۸ – ۹۹ خبر داد و گفت گفت: ملاک وزارت بهداشت در تعیین ظرفیت پذیرش در بخش دولتی و غیر دولتی یکسان است و هر دانشگاهی زیر ساخت مناسب داشته باشد، ظرفیت بیشتری می گیرد.

دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره ملاک وزارت بهداشت در بررسی امکان افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی در کنکور سراسری و انتقاد برخی از دانشگاه ها در محدودیت ظرفیت گفت: ملاک وزارت بهداشت کیفیت و توانمندی دانشگاه در پذیرش و تربیت دانشجو است و ظرفیت را بر اساس امکانات به آنها می دهد.

وی افزود: برای وزارت بهداشت بخش دولتی و غیر دولتی تفاوتی ندارد و هر کجا ملاک های وزارت بهداشت از جمله نسبت استاد به دانشجو، فضای آموزشی، تخت آموزشی، یونیت آموزشی و آزمایشگاه را به طور مناسب تامین کند، به آن بخش ظرفیت داده می شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص اخبار کنکور سراسری یادآور شد: با توجه به اینکه استانداردهای وزارت بهداشت یکسان است بنابراین ملاک تعیین ظرفیت در بخش غیر دولتی و در بخش دانشگاه های علوم پزشکی یکسان است.

وی با اشاره به احتمال افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در کنکور سراسری و آزاد سال ۹۸ – ۹۹ خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در صورت داشتن توانمندی دانشگاه ها به آنها ظرفیت می دهد ضمن اینکه نیازهای کشور هم دیده می شود و به طور معمول اگر دانشگاهی یک عددی را اعلام می کند وزارت بهداشت در مجموع جهات ۱۰ تا ۲۰ درصد هم بیشتر به دانشگاه ها ظرفیت داده می شود.

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی گروه علوم تجربی کنکور سراسری و آزاد 98 - 99

اکبری تاکید کرد: اکنون هم هر دانشگاه علوم پزشکی متقاضی باشد، ظرفیت لازم را داشته باشد و علاوه بر آن زیر ساخت مناسب هم داشته باشد چه در بخش شهریه پرداز و چه در بخش آموزش رایگان، وزارت بهداشت استقبال می کند و ظرفیت می دهد.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن