اصلاح مصوبه بومی گزینی

قائم مقام وزیر علوم گفت: طرحی از سوی وزارت علوم‌ درباره اصلاحات مصوبه بومی گزینی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده تا تصمیم گیری لازم درباره آن اتخاذ شود.

عبدالرضا باقری در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به بررسی اصلاح مصوبه بومی گزینی گفت: بومی گزینی سیاست موفقی نبوده و دارای اشکالاتی است به عنوان مثال در یک دانشگاه که همه بومی هستند بعضا شاهد مسائل قومی و قبیله ای هستیم و همچنین شانس قبولی داوطلبان کنکور در دیگر استان ها کم است که به ضرر داوطلبان است.

وی ادامه داد: البته بومی گزینی پیامدهای زیاد دیگری نیز داشته که همه آنها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس کردیم.

 وی در خصوص این موضوع مهم  که بازتاب گسترده ای در اخبار کنکور داشت ابراز امیدواری کرد که این مصوبه با نظر شورا اصلاح شود.

به گزارش مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز اخیرا گفته بود: برای اصلاح و تعدیل مصوبه بومی‌گزینی پیشنهادهایی شده تا داوطلبان ورود به دانشگاه ها در استان‌ها متضرر نشوند.

اصلاح مصوبه بومی گزینی دانشگاه ها در کنکور 98 - 99

وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم برای اصلاح مصوبه بومی گزینی پیشنهادهایی داده است، افزود: مصوبه اول مزایایی از لحاظ تسهیل رفت و آمد و نزدیکی به خانواده ها داشت اما بعضی معایب را در چند سال اخیر هم شاهد بودیم که اصلاح آن ضروری است از جمله آن می توان به کاهش شانس قبولی در دیگر استان‌ها اشاره کرد که گاهی به ضرر دانشجو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن