اطلاعیه انتشار کارنامه علمی شرکت‌ کنندگان کنکور سراسری سال ۱۴۰۲

اطلاعیه انتشار کارنامه علمی (حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی) شرکت‌ کنندگان کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) منتشر شد.

به گزاش ایزی تست، بنابر اعلام سایت سنجش، پیرو اطلاعیه این سازمان به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۰، ضمن آرزوی موفقیت برای همه‌ی داوطلبان عزیز، به اطلاع می‌رساند نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به صورت کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده نمایند.

توضیحات در خصوص دفترچه‌ های راهنمای انتخاب رشته و زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲:

۱- دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی حداکثر تا روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۹ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ آغاز و تا روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۶/۴ ادامه خواهد داشت.

۲- انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌هایِ پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روشِ پذیرش در «دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» (راهنمای شماره ۲) به تفکیک ارائه شده است.

تبصره ۱: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) ثبت‌نام نموده و غایبِ جلسه‌ی این آزمون‌ها بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

تبصره ۲: داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که در روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۸ منتشر می‌شود از روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ تا روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۶/۴ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی که تا روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۹ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌شود، اقدام نمایند.

تبصره ۳: در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کند و هم در مرحله ثبت‌نام برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای این رشته‌ها نماید، ثبت‌نام و انتخاب رشته وی در رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

۳- داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی (رشته‌های با آزمون) در این آزمون شده‌اند، لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و انجام انتخاب رشته به نکات ذیل توجه نمایند:

۳-۱- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)، توضیحاتِ کامل درباره نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته و همچنین راهنمای مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری است و داوطلبان باید دفترچه‌های انتخاب رشته‌ی مربوط را به دقت مطالعه نمایند.

۳-۲- تأکید می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه‌ی دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی مربوط و توضیحات مندرج در بخش پیوست‌ها و نیز ویژه نامه انتخاب رشته اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده) استخراج و به ترتیب تقدمِ علاقه مرتب نمایید. پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی، این کدرشته محل‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت و تکمیل نمایید. پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار داده خواهد شد. داوطلبان توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انجام انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد دفعات محدود تصحیح و یا ویرایش نمایند.

تبصره ۱: در صورت علاقه به انتخاب رشته‌های خاص یا بورسیه، حتماً شرایط و ضوابط این رشته‌ها را (که بصورت جداگانه به عنوان پیوست دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان درج شده است) مطالعه کنید و صرفاً در صورت داشتن شرایط لازم، این رشته‌ها را انتخاب نمایید. لازم به توضیح است فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابرِ ظرفیت برای رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص برای انجام مراحل مصاحبه و یا گزینش در اواسط شهریورماه در درگاه اطلاع‌رسانی منتشر خواهد شد.

تبصره ۲: با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم ورزشی و آموزشِ تربیت‌بدنی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر شامل (نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، طراحی پارچه، طراحی لباس، گرافیک، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی و سینما) با شرایط خاص صورت می‌پذیرد، داوطلبانی که قبلاً برای شرکت در آزمون عملی این رشته‌ها در بازه‌ی زمانی (۱۴۰۲/۴/۱۳ لغایت ۱۴۰۲/۴/۱۹) اعلام علاقمندی کرده و در آزمون عملی آن‌ها شرکت نموده یا خواهند نمود، در صورت تمایل لازم است این رشته‌ها را در بین ۱۵۰ انتخاب خود در فرم انتخاب رشته، در هر اولویتی که علاقه دارند، قرار دهند. آزمون عملی در رشته‌های فوق به شرح جدول زیر برگزار شده و یا خواهند شد.

تاریخ برگزاری آزمون عملی کنکور 1402

تبصره ۳: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی علاقمند به رشته‌های با آزمونِ علوم ورزشی و آموزش تربیت‌بدنیِ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که بر اساس کارنامه نتایج در دوره روزانه و نوبت دوم مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند، در صورتی که در زمان اعلام شده در آزمون عملی شرکت نموده‌اند به آنان اجازه انتخاب رشته‌محل‌های دوره روزانه و نوبت دوم، منحصراً در این رشته‌ها داده شده است.
۳-۳- داوطلبان همه‌ی گروه‌های آزمایشی که تمایل به انتخاب رشته‌های علوم ورزشی با روش پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دارند، نیاز به شرکت در آزمون عملی ندارند.

۳-۴- داوطلبان همه گروه‌های آزمایشی که تمایل به انتخاب رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر شامل (نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، عکاسی و سینما) با روش پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دارند، نیاز به شرکت در آزمون عملی ندارند.

۳-۵- داوطلبان برای اعلام علاقمندی جهت پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی باید نسبت به پرداخت هزینه‌ی مربوط به علاقمندی به هر یک از این دوره‌ها، باید برای هر کدام به صورت جداگانه مبلغ ۳۶۰/۰۰۰ (سیصد و شصت هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) اقدام نموده و سپس رشته‌محل‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

۳-۶- داوطلبانِ علاقمند به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران در صورتی که مطابق کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران شده‌اند در این مرحله می‌توانند با اطمینان از داشتن شرایطِ پذیرش در رشته‌های این دانشگاه‌ها، با پرداخت هزینه‌ی مربوط به علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۳۶۰/۰۰۰ (سیصد و شصت هزار) ریال از طریق سیستمِ پرداختِ اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری)، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های این دانشگاه‌ها اقدام نمایند.

۳-۷- سامانه‌ی انتخاب رشته‌ی مجازی این سازمان حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، به منظورِ راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت

۳-۸- ویژه‌نامه‌ی راهنمای انتخاب رشته‌ی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی‌گزینی، انواع سهمیه‌ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته‌های مهم در انتخاب رشته اصلی، تدوین و در روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۹ منتشر می‌شود. مطالعه این ویژه‌نامه به داوطلبان، والدین آن‌ها و مشاوران توصیه می‌شود.

۳-۹- پذیرش در کدرشته‌محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی برای داوطلبان شاخه نظری با ملاک معدل کتبی نهایی دیپلم و داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش با معدل کل دیپلم انجام می‌شود که داوطلب می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی و بدون توجه به مجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

۳-۱۰- آن دسته از داوطلبانِ علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی)، باید پس از دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۹ به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه نمایند.

تبصره ۱: براساس مصوبه جلسه ۲۲ مورخ ۱۳۹۸/۹/۳۰ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است و در صورت علاقمندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، باید آن‌ها را در فرم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و در اولویت مورد دلخواه درج کنند.

تبصره ۲: انتخاب رشته سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج آزمون، بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

تبصره ۳: داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات محل قبولی، ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

یادآوری‌های مهم:

۱- به داوطلبان توصیه می‌شود پس از دریافت رسید انتخاب رشته، حتماً از فهرست کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته یک نسخه چاپی تهیه نموده و به دقت آن را بازبینی و مشاهده نمایند و در صورت نیاز به اصلاحِ کدرشته‌محل‌های درج شده در فرم انتخاب رشته، تا پایان مهلت انتخاب رشته، با مراجعه به بخش ویرایش فرم انتخاب رشته آن را اصلاح نمایند. لازم است نسخه چاپ شده فهرست کدرشته-محل‌های انتخابی را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری نمایند.

نکته مهم: با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون درخواست‌های اشتباه در انتخاب رشته در این سازمان قابل بررسی نیست لذا لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته‌های انتخابی و درج آن‌ها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را بعمل آورند. تاکید می‌شود مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته‌محل‌ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی مبنی بر اشتباه متصدی کافی‌نت یا مشاور انتخاب رشته در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

۲- داوطلبان برای اینکه مراحل انتخاب رشته‌های تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند و مشکلی برای آنان بوجود نیاید، باید اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط مؤسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می‌نمایند و هم‌چنین ویژه‌نامه‌ی انتخاب رشته را به دقت مطالعه نمایند.

۳- برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام به اخذ مجوز رشته جدید و یا حذف رشته می‌نمایند که این سازمان در طول زمان انتخاب رشته این موضوع را در قالب اطلاعیه‌های اصلاحی اطلاع‌رسانی می‌نماید. لذا لازم است داوطلبان تا پایان زمان انتخاب رشته با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی از وجود این اطلاعیه‌ها آگاه شده و در صورت نیاز انتخاب رشته خود را ویرایش نمایند.

۴- داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در سهمیه ایثارگران و یا درخواست اِعمالِ سهمیه‌ی ایثارگران، باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۰ به ارگان‌های مربوط (محل تشکیل پرونده ایثارگری) مراجعه و موضوع علت‌عدم تأیید سهمیه و یا درخواست اِعمالِ سهمیه را پیگیری نمایند. در صورت تأیید نهایی سهمیه آنان و ارسال مشخصات داوطلبان حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۴ به این سازمان توسط ستاد کل ارگان ذیربط در تهران، سهمیه آنان برای مرحله گزینش نهایی اعمال خواهد شد. در غیر این صورت بعد از تاریخ مذکور (۱۴۰۲/۶/۴) اقدامی در خصوص اعمال سهمیه ایثارگران بعمل نخواهد آمد و این داوطلبان با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد. درصورتی که تغییری در وضعیت علمی داوطلبان به دلیل اصلاح سهمیه ایجاد شود، نتیجه در کارنامه آن‌ها اعمال و در نیمه دوم شهریور ماه برای اصلاح انتخاب رشته، با این دسته از داوطلبان مساعدت لازم بعمل خواهد آمد.

۵- اصلاحات مربوط به نمره کل سابقه تحصیلی که تا تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۳ توسط وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش آموزش کشور تحویل شده در وضعیت علمی داوطلبان اعمال شده و نتیجه در کارنامه این دسته از داوطلبان هم اکنون قابل مشاهده است.

۶ – با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شده است آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نمره کل سابقه تحصیلی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درخواست بررسی دارند و همچنین داوطلبانی که نمره یک یا چند درس آنان در محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ نشده است، از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۷ تا ۱۴۰۲/۵/۳۱ به درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و از بخش آزمون سراسری درخواست خود را ثبت نمایند. بدیهی است به درخواست‌هایی که از سایر روش‌ها ارسال شود هیچ‌گونه پاسخی داده نخواهد شد.

بدیهی است در صورت تغییر در نمره کل سابقه تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش، کارنامه آن‌ها شامل نمره کل سابقه تحصیلی، نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری اصلاح؛ و امکان ویرایش انتخاب رشته در نیمه دوم شهریورماه صرفاً برای این دسته از داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور فراهم خواهد شد.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش کشور
داوطلبان می‌توانند سؤال یا درخواست‌های مرتبط با این سازمان را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی: https://request.sanjesh.org ارسال نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن