اطلاعیه ثبت‌ نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی «ناپیوسته» علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۲

اطلاعیه پذیرش و انتخاب رشته مرحله پذیرش ظرفیت خالی مانده در رشته‌ های تحصیلی دوره‌ های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ا ی «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام سازمان سنجش، با توجه به مصوبه سی و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهرماه سال ۱۴۰۲، پذیرش در نوبت بهمن ماه انجام شود. لذا ضمن اعلام اطلاعات رشته‌محل‌های این مرحله به شرح جداول پیوست، به اطلاع داوطلبان می‌رساند جهت اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز آموزشی پذیرنده دانشجو در این مرحله، لازم است ضمن مطالعه مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش در دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی‌حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ (منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶) در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و توضیحات مندرج در این اطلاعیه و با درنظر داشتن شرایط و ضوابط پذیرش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه (حداکثر ۲۰ کدرشته محل) از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ تا روز جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام کنند.

شرایط و ضوابط پذیرش و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی

۱- داشتن دیپلم سه‌ساله نظام جدید ۳-۳-۶ (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و یا دیپلم سه ساله نظام ترمی/ سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش‌ساله نظری و فنی و حرفه‌ای) با تاریخ دانش‌آموختگی حداکثر تا پایان بهمن‌ماه سال جاری (۱۴۰۲/۱۱/۳۰).

۲- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۱/۴۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و چهارصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام و مبلغ ۳۰/۰۰۰ (سی هزار) ریال هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

۳- به داوطلبان توصیه می‌شود اطلاعات ثبت‌نامی و همچنین کدرشته محل‌های انتخابی خود را که یک عدد پنج رقمی است، به‌ترتیب علاقه در فرم پیش‌نویس (نمونه مندرج در ذیل این اطلاعیه) درج و سپس به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه تا در مدت زمان کوتاه‌تر و بدون خطا نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

۴- چنانچه داوطلبان قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ قرار گرفته‌اند درصورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می‌شود و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت‌نام و ادامه تحصیل نمایند. لذا در این خصوص دقت لازم را بعمل آورند.

۵- همه داوطلبان «مرد» لازم است به هنگام پذیرش در بهمن ماه دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت‌نام) از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند و ضمن داشتن شرایط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ و موارد مندرج در اصلاحات ذیل این اطلاعیه، وضعیت نظام وظیفه خود را به طور مشخص در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند، در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

۶- هر داوطلب براساس میزان علاقمندی خود به رشته‌های تحصیلی و با توجه به شرایط اختصاصی هر یک از مراکز آموزشی و رشته‌های تحصیلی که به ترتیب در جداول شماره (۳)، (۵) و (۲) دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزشی علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان آمده است، منحصرا می‌تواند در یکی از چهارگروه آموزشی اصلی: شامل صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر برابر ضوابط شرکت کند.

تذکر مهم ۱: داوطلبان لازم است در زمان انتخاب رشته، شرایط اختصاصی مربوط به رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (۲) و موارد مربوط به تعریف شاغل، شرایط اختصاصی و امکانات رفاهی مربوط به مراکز آموزشی مندرج در جدول شماره (۵) دفترچه راهنمای پذیرش مذکور مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان را به دقت مطالعه کنند.

تذکر مهم ۲: داوطلبان متقاضی ظرفیت تعهد اشتغال رشته‌محل‌ها، جهت اطلاع از ظرفیت اختصاص یافته و نوع تعهد مرکز آموزشی (حین تحصیل و یا پس از آن) در رشته‌محل انتخابی، لازم است به جدول شماره (۱۰) مندرج در این اطلاعیه مراجعه نمایند.

۷- در صورت انجام صحیح ثبت‌نام و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، کد رهگیری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که نشانگر تأیید مراحل طی شده برای دریافت اطلاعات وارد شده است و متقاضی باید کد مذکور را یادداشت و در جایی محفوظ نگهداری کند. پیشنهاد می‌شود داوطلب از فرم تکمیل شده خود نیز که دارای کد رهگیری می‌باشد، نسخه چاپی (پرینت) تهیه کند.

۸- داوطلبان ضرورت دارد به شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های تحصیلی و سایر موارد مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش در دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ «مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان» توجه کنند.

موارد لازم برای شروع فرایند ثبت‌نام کاردانی علمی کاربردی

۱- مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش در دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزشی علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۲ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (جهت اطلاع از سایر شرایط و ضوابط و جداول موردنیاز) و همچنین اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای مذکور و جداول رشته محل‌های مندرج در ذیل این اطلاعیه.

۲-تکمیل پیش‌نویس تقاضانامه ثبت‌نام.

۳-ورود به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری ثبت‌نام.

توجه: هرگونه تغییری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

 فایل اصلاحات و موارد جدید مربوط به دفترچه کاردانی حرفه‌ای دانشگاه علمی کابردی بهمن ماه ۱۴۰۲

 فایل ملاک عمل رشته محل‌های پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه_ای «ناپیوسته» دانشگاه جامع علمی کاربردی -بهمن ۱۴۰۲

ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن