برای مقابله با هرگونه تخلف در آزمون سراسری ۱۴۰۲ پیش‌بینی‌ های لازم انجام شده است

گول افراد متقلب را نخورید

با وجود قوانین مشخص سازمان سنجش در مورد مصادیق و موارد تقلب گاه بی دقتی و بی توجهی به این قوانین باعث از بین رفتن زحمات داوطلبان میشود لذا در این مطلب مروری میکنیم بر مصداق تقلب هنگام کنکور سراسری:

به گزارش خبرگزاری ایرنا، فقط چند روز تا برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها باقی مانده و هر سال همین موقع فعالیت شیادانی که داوطلبان را ترغیب به تقلب می کنند در فضای مجازی بیشتر می شود و خوشبختانه بیشتر داوطلبان باهوش تر از آن هستند که فریب آنها را بخورند.

با این حال برای مقابله با هرگونه تخلف و تقلبی پیش بینی های لازم انجام شده است.

در پی همکاری نهادها برای برقراری امنیت آزمون سراسری، امروز یک پیامک همگانی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای مردم ارسال شد که تخلفات آزمون سراسری را یادآوری می‌کرد.

طبق متن قانون رسیدگی به تخلفات جرائم در آزمون های سراسری همراه داشتن و استفاده از هرگونه وسائل غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار مثل گوشی همراه، دستگاه حافظه، پیجر، ساعت، دستبند، عینک، انگشتر، ماشین حساب و خودکار و پاک کن هوشمند تبانی با دواطلبان یا افراد خارج از حوزه های امتحانی یا دست اندرکاران آزمون و کمک به داوطبان دیگر برای پاسخگویی به سوالات، تخلف در آزمون محسوب می شود البته قانون تخلفات و جرائم دیگری را نیز در نظر گرفته است.

براساس این قانون، محرومیت از گزینش علمی و ابطال و محرومیت در آزمون همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ۱۰ سال آینده در انتظار این داوطلبان متخلف است.

حتی در برخی موارد این تخلفات شامل جزای نقدی و مجازات حبس از یک تا  پنج سال یا هر دو مجازات را در بر دارد که این مجازات شامل کمک به داوطلبان دیگر جهت پاسخگویی به سوالات، خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها، تلاش در جهت دستیابی و افشای سوالات آزمون می شود.

عضویت در یک گروه یا شبکه (شبکه های مجازی یا حقیقی) مدعی تقلب و تضمین قبولی در آزمون سراسری نیز از مصادیق تشدید مجازات های پیش بینی شده در قانون است بنابراین لازم است داوطلبان و والدین آنها از عضویت در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی که قصد تخلف در آزمون سراسری ۱۴۰۲ را دارند به شدت خودداری کنند.

به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج  دارای تبعات زیر خواهد بود:

۱. به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «ز» آمده است، رفتار خواهد شد.

۲. درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

۳. تأکید می‌شود همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن