بکارگیری یک هراز مستعد برتر و نخبه در بخش خصوصی

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از ایجاد یک هزار و ۵۰۰ فرصت بورسیه صنعتی توسط صنایع کشور و مهیا شدن فرصت بکارگیری یک هراز مستعد برتر و نخبه در بخش خصوصی و اشتغال چند هزار نفر در بخش دولتی خبر داد.

به گزارش ایزی تست از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، گردهمایی مستعدان و نخبگان سراسر کشور به همت بنیاد ملی نخبگان در قالب رویداد سرای امید با حضور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مستعدان‌ برتر در حرم امام رضا علیه السلام برگزار شد.


اهداف «طرح سرای امید» برای نخبگان


در این مراسم، 
ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بحث اهمیت و توجه به نخبگان اظهار داشت: مبنای اهمیت به نخبگان را رهبری پایه گذاری کردند چنانکه شعار اقتصاد دانش بنیان نیز توسط رهبری مطرح شد و در ایجاد اقتصاد دانش بنیان، از نیروی انسانی و نخبه به عنوان یک محور مهم یاد کردند.

وی با اشاره به هدف گذاری طرح سرای امید برای امید افزایی نخبگان کشور اظهار کرد: این طرح با هدف ارتباط دو سویه جامعه نخبگان و بنیاد ملی شکل گرفته و در طرح سرای امید اهدافی چون تجمیع نخبگان کشور و تشکیل فضای علمی، گفتگوی مستقیم و گسترش ارتباطات علمی اجرا مد نظر است.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای مأیوس کردن جوانان این مرز و بوم اظهار داشت: دشمن همه مساعی خود را به کار گرفت تا ذهن جوانان نخبه و مستعد را نسبت به آینده ناامید کند و اگر جوانان هوشمندانه عمل کنند و مأیوس نشوند با تکیه بر پتانسیل خویش بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهند کرد.

باقری مقدم  با اشاره به ایجاد ۹ هزار شرکت زایشی در کشور، گفت: با وجود این که این واحدها توانمند شده و محصولات متنوعی را تولید و صادر می‌کنند اما باز هم دشمنان در فضای رسانه ای و مجازی واقعیت‌ها را وارونه جلوه می‌دهند تا امید را از جوانان سلب کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند طی ۳۰ سال گذشته ایران در بخش رتبه‌های علمی جایگاه خاصی نداشت ولی در حال حاضر رتبه‌های بسیار قابل توجهی دارد که ماحصل فعالیت های نخبگان در عرصه های مختلف است.

۴ محور مورد پیگیری بنیاد ملی نخبگان

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های فناوری اظهار کرد: امروز ایران در عرصه پیشرفت های فناوری و فروش محصولات دانش بنیان فعال بوده و این مهم در سفرهای رئیس جمهور مشهود است.

باقری مقدم با بیان اینکه در دوران جنگ ما وارد کننده سیم خاردار بودیم اما در حال حاضر کشورهای خارجی در صف خرید پهپادهای ایرانی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر از نقطه واردات سیم خاردار به توسعه محصولات فناوری در سطح بالا رسیدیم، بیش از ۷۰ هزار نخبه از لحاظ توان نخبگی در کشور داریم اما در عرصه مدیریت فضای ذهنی جوانان غفلت کرده ایم.

۱ـ اشتغال به کار چند هزار نفر از نخبگان در بخش دولتی

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: در بنیاد ملی نخبگان ۴ کار محوری را پیگیری می‌کنیم، نخستین محور بحث بکارگیری نخبگان است که احساس می‌کنند، شغل مناسب آنها در کشور وجود ندارد و در این راستا در بخش دولتی و خصوصی اقداماتی شده که البته با وقفه‌هایی مواجه بوده که رفع خواهد شد و در بخش دولتی چند هزار نفر را مشغول فعالیت خواهیم کرد.

۲ـ به کار گیری ۱۰۰۰ نخبه در بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان

باقری‌مقدم گفت: در بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان نیز برنامه های مختلف و متنوعی را با صنایع تدوین کردیم که در این برنامه ها حداقل یکهزار نفر از افراد مستعد و نخبه در بخش خصوصی بکارگیری خواهند شد.

۳ـ تلاش برای تامین مسکن نخبگان

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای تامین مسکن، نخبگان گفت: توجه به مسکن نخبگان در قالب تفاهم نامه هایی با دانشگاه های هر استان برای واگذاری زمین و ساخت مسکن در دستور کار قرار گرفته و پایان تابستان کلنگ نخستین برج مسکونی در دانشگاه شریف زده خواهد شد.

۴ـ ۱۵۰۰ بورسیه صنعتی برای مستعدان مقاطع لیسانس و ارشد

وی گفت: در حوزه بکارگیری مستعدان مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد بورسیه صنعتی فعال شده و در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ بورسیه صنعتی توسط صنایع کشور فراهم شده است.

با استادت شرکت های دانش بنیان ببین

باقری در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد ملی نخبگان همچنین برنامه ۱۰۰۰ بازدید استاد محور با عنوان «با استادت ببین» و با تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان متوسط و کوچک را در سطح کشور در دست اجرا دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن