ظرفیت پذیرش دانشجو در ۳ رشته‌ پیراپزشکی/درخواست مجوز تاسیس ۴ رشته

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با اشاره به میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در ۳ رشته پیراپزشکی، از درخواست مجوز تاسیس ۴ رشته جدید از وزارت بهداشت خبر داد.

مسعود پارسانیا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره میزان سهمیه پذیرش دانشجو در سال تحصیلی پیش رو گفت: وزارت بهداشت بر اساس معیارها، آمایش سرزمین و نیاز مناطق و استانهای مختلف، با هماهنگی معاونت پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه ها را تعیین و به ما ابلاغ می کند که امسال سهمیه های تخصیصی، تقریبا تفاوتی با سال گذشته ندارد.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در ۳ رشته دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، افزود: امسال در رشته علوم آزمایشگاهی کارشناسی پیوسته، برای هر نیم سال تحصیلی، ۳۵ سهمیه به اضافه ۲۰ درصد (۵ نفر) دانشجوی خودگردان به ما اختصاص یافته است. به این ترتیب؛ مهر ماه ۴۲ نفر و بهمن ماه نیز در مجموع ۴۲ نفر را در این رشته پذیرش خواهیم کرد.

سهمیه ظرفیت پذیرش دانشجو پیراپزشکی در رشته تکنولوژی اتاق عمل

پارسانیا تعداد سهمیه پذیرش برای رشته تکنولوژی اتاق عمل را ۳۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: در این رشته فقط برای نیم سال نخست اجازه پذیرش داریم. به علاوه، همچون رشته علوم آزمایشگاهی، اینجا نیز به میزان ۲۰ درصد ( ۶ نفر) مجاز به گرفتن دانشجوی خودگردان خواهیم بود. ضمن اینکه در رشته هوشبری، فقط ۳۰ سهمیه برای نیم سال اول، به دانشکده ما اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشکده به مراتب بیش از این است، گفت: ما مکلف به پذیرش دانشجو بر اساس سهمیه ابلاغی وزارت بهداشت هستیم و به هیچ عنوان اجازه پذیرش بیش از سهمیه را نداریم. سابق بر این؛ زمانی که چنین هماهنگی میان وزارت بهداشت و دانشگاه ها وجود نداشت، ما شاید حدودا ۲ برابر یا بیشتر از این تعداد، پذیرش می کردیم. اما وزارت بهداشت، تمام دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را مقید کرده، طبق سهمیه ای که به آنها اختصاص داده می شود، پذیرش کنند.

درخواست مجوز تاسیس ۴ رشته

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، درباره برنامه های در دست بررسی، به‌منظور افزایش تعداد رشته‌ها در این دانشکده اظهار داشت: به‌منظور توسعه آموزشی، افزودن رشته های رادیولوژی، رادیوتراپی، هماتولوژی، بانک خون و برخی رشته های دیگر را که می توانند ذیل دانشکده پیراپزشکی  قرار بگیرند، در مقطع کارشناسی و بعضا کارشناسی ارشد برخی گرایش ها، در دستور کار قرار داده ایم.

وی  افزود: با این وجود اما تحقق این امر، منوط به تایید و صدور مجوز از سوی شورای گسترش وزارت بهداشت است و طبیعتا تا آن زمان، بررسی و مطالعات ما برای انجام این کار، ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن