تکلیف داوطلبان بدون سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

تکلیف داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ که دارای سوابق تحصیلی ناقص هستند یا سابقه تحصیلی ندارند، مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری آنا؛ با توجه به دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و پس از آن، همه متقاضیانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش، طلاب حوزه‌های علمیه، متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ اخذ کرده اند، فارغ التحصیلان مدارس بین الملل و دارندگان گواهی نامه معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی (نظام ۳-۳-۶) که وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند اقدام کنند.

نداشتن سوابق تحصیلی مساوی صفر

در غیر این صورت، برای هر درس که سابقه تحصیلی وجود نداشته باشد و متقاضی اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ می‌شود (نمره خام پس از تراز در نمره کل سابقه تحصیلی محاسبه می‌شود.

برای متقاضیانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره کل آزمون اختصاصی نیست و عدم شرکت در امتحان نهایی، فارغ از علت آن همچون غیبت موجه، به منزله درج نمره خام صفر در محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی است.

تراز هر یک از دروس سوابق تحصیلی به صورت مجزا در هر درس، دیپلم و سال انجام می‌شود.

به عبارت دیگر تراز یک نمره معین، می‌تواند در دروس و سال‌های مختلف متفاوت باشد، در ضمن سال مدنظر در محاسبه نمره تراز سال امتحان نهایی است و به سال فارغ التحصیلی و یا مؤلفه‌های دیگر ارتباطی ندارد.

عناوین و ضرایب دروس آزمون تخصصی در هر گروه آزمایشی به شرح جدول مندرج در صفحه ۳۴ است.
ضرایب دروس سوابق تحصیلی با توجه به نوع دیپلم و گروه آزمایشی برای نظام آموزشی ۳-۳-۶ و نظام سالی- واحدی/ترمی- واحدی در هر گروه آزمایشی به شرح جداول مندرج در صفحات ۴۲ تا ۵۱ است.

دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ مانند سال گذشته آزمون مجزایی ندارد و علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه لازم است در این آزمون ثبتنام کنند.

براساس مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان» پذیرش برای رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم انجام می‌شود و تاکید می‌شود با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام و برگزاری در این رشته‌ها منحصراً فقط در نوبت اول (اردیبهشت) آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود، داوطلبان توجه داشته باشند باید در مهلت مقرر در سامانه ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کنند.

آزمون برای همه متقاضیان اعم از متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و نوبت اول آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن