حضور دانشگاه پیام نور در بین برترین دانشگاه‌های جهان در رتبه‌بندی جهانی گرین متریک سال ۲۰۲۳

دانشگاه پیام نور در ویرایش رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط گرین متریک در سال ۲۰۲۳ در بین برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور ویرایش برترین دانشگاه‌های جهان توسط گرین متریک در سال ۲۰۲۳ اعلام شد که در این رتبه‌بندی ۳۶ دانشگاه از ایران حضور دارند و دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور نیز در این رتبه‌های برتر جهانی قرار گرفت.

رتبه دانشگاه پیام نور بین دانشگاه های جهان و ایران در رتبه بندی گرین متریک

رتبه جهانی دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه‌های جهان در این رتبه‌بندی ۸۳۲ و رتبه در بین دانشگاه‌های داخلی ایران ۲۷ بوده است.

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی گرین متریک UI توسط دانشگاه اندونزی در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. این رتبه‌بندی در نظر دارد تأثیرات پایداری را برای دانشگاه‌های سراسر جهان به ارمغان آورد. از جمله ماموریت‌های این رتبه‌بندی می‌توان به سازماندهی سالانه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی در زمینه پایداری، تشویق شیوه‌های پایداری در دانشگاهای جهان، ارائه خدمات مرتبط با پایداری برای دانشگاه‌های جهان و ایجاد مشارکت بین‌المللی در زمینه پایداری است.

از جمله شاخص‌های رتبه‌بندی گرین‌متریک می‌توان به ۶ معیار زیرساخت (۱۵درصد)، انرژی و تغییرات آب و هوا (۲۱ درصد)، مدیریت پسماند (۱۸ درصد)، مصرف آب (۱۰ درصد)، حمل و نقل (۱۸ درصد) و آموزش (۱۸درصد) اشاره کرد.

در جدیدترین ویرایش رتبه‌بندی گرین متریک، ۳۶ دانشگاه از ایران حضور دارند. اسامی این دانشگاه‌ها در جدول زیر آمده است:

حضور پیام نور در رتبه بندی جهانی گرین‌ متریک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن