آمار شرکت کنندگان در کنکور ۱۴۰۲

سرپرست معاونت امور آزمون‌ های سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح آمار شرکت کنندگان نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: بیش از ۶۱ درصد داوطلبان کنکور را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی صدر در نشست خبری برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ امروز ۱۲ تیرماه در محل سازمان سنجش گفت: تعداد کل ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر است که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.

آمار شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ در تهران و خارج از کشور

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در تهران ۱۰۴ هزار و ۴۹۵ نفر است که از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد زن و تعداد ۴۳ هزار و ۸۵ نفر معادل ۴۱ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان در خارج از کشور ۲۴۰ نفر هستند که در ۱۳ کشور خارجی کنکور برای آنها برگزار می شود.

تعداد شهرستان های محل برگزاری و تعداد حوضه های امتحانی

صدر خاطرنشان کرد: تعداد ۴۱۷ شهرستان محل برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ هستند و ۶۶۲ محل حوزه های امتحانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و در نهایت یک هزار و ۹۵۵ حوزه فرعی هستند.

لزوم کنترل کارت آزمون و رفع نقص آن

وی با اشاره به لزوم رفع نقص احتمالی کارت نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ از سوی داوطلبان گفت: تمامی داوطلبان موظف هستند براساس راهنمای منتشر شده در کارت آزمون نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ آن را کنترل کنند و در صورت نقص، آن را رفع کنند.

تشریح آمار نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ به تفکیک گروه

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح آمار نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: بیشترین شرکت کننده در گروه علوم تجربی با تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر است. پس از آن گروه علوم انسانی با ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر در رده بعدی قرار دارد. در گروه علوم ریاضی و فنی نیز ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر شرکت می کنند. گروه زبان های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ داوطلب و گروه هنر ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب دارد.

لزوم ثبت کد سوابق تحصیلی برای داوطلبانی که در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ شرکت نمی کنند

وی اظهار داشت: تمامی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که در نوبت دی ماه شرکت کرده اند و در نوبت تیرماه شرکت نکرده اند لازم است به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی خود را در پروفایل سنجش خود وارد کنند.

صدر افزود: همچنین داوطلبانی که سوابق تحصیلی خود را در خردادماه گرفته اند باید به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند و سوابق تحصیلی خود را که از اوایل هفته آینده ارائه می شود، وارد کرده و کنترل کنند.

آزمون عملی رشته های گروه هنر و رشته های ورزشی

وی درباره آزمون عملی رشته های گروه هنر و رشته علوم ورزشی خاطرنشان کرد: تمامی داوطلبانی که در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی هنر شرکت می کنند در صورتی که در یکی از ۱۳ رشته دارای آزمون عملی می خواهند شرکت کنند باید از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به ثبت کدرشته و پرداخت هزینه مربوطه آزمون عملی اقدام کنند. افرادی که تمایل دارند در آزمون عملی رشته علوم ورزشی شرکت کنند هم باید بر اساس ضوابط اعلامی اقدام کنند.

جدول آماری تعداد ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ به تفکیک گروه آزمایشی

گروه آزمایشی زن مرد جمع درصد/ زن درصد/ مرد
علوم ریاضی فنی ۴۸ هزار و ۲۹۵ نفر ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر ۳۵ درصد ۶۵ درصد
علوم تجربی ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ نفر ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر ۶۶ درصد ۳۴ درصد
علوم انسانی ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ نفر ۱۲۹ هزار و ۱۳۵ نفر ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر ۶۲ درصد ۳۸ درصد
هنر ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر ۱۵ هزار و ۸۲۰ نفر ۶۱ هزار و ۷۰۲ نفر ۷۴ درصد ۲۶ درصد
زبان های خارجی ۶۰ هزار و ۱۶ نفر ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر ۶۵ درصد ۳۵ درصد
جمع ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ ۶۱ درصد ۳۹ درصد

 

زمان انتخاب رشته

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتخاب رشته خاطرنشان کرد: انتخاب رشته در اواخر مردادماه ۱۴۰۲ صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن