دانشجویان دارای شرایط خاص در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، جلسه بازنگری آیین‌نامه شوراهای بررسی موارد خاص با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل، دکتر ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان و تعدادی از معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در محل این سازمان برگزار شد.

دکتر داداش‌پور در این جلسه با بیان اینکه در تصمیماتی که در سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم اتخاذ می‌شود بهره‌گیری از خرد جمعی در اولویت قرار دارد؛ اظهار کرد: نمود و ظهور این رویکرد در بروزرسانی آیین‌نامه‌هایی که در سازمان امور دانشجویان بروزرسانی یا تدوین می‌شود بیشتر از حوزه‌های دیگر است.

وی افزود: حوزه ارائه خدمات دانشجویی یک حوزه فرابخشی است به همین منظور باید با در نظر گرفتن همه ضینفعان تصمیم گیری شود تا اقناع کافی صورت گیرد و ارائه خدمات با کمترین نقص صورت گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر بروزرسانی آیین‌نامه شورای موارد خاص در این سازمان، ادامه داد: این آیین‌نامه باید علاوه حفظ و صیانت از مقررات و ضوابط آموزش عالی از دانشجویانی که خارج از اراده و اختیارشان فرآیند عادی تحصیل‌شان دچار اختلال می‌شود حمایت حداکثری داشته باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: آیین‌نامه شورای موارد خاص نباید سبب شود تا انضباط دانشجویی از میان برود بنابراین باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد و از ماندگاری بیش از حد و غیر ضروری دانشجویان در یک مقطع تحصیلی جلوگیری نماید.

دکتر داداش‌پور خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه‌ها با حدود ۲۲ درصد سنوات مازاد مواجه هستیم که در هزینه‌های مختلف دانشگاه خود را نشان می‌دهد و این بسته به نوع تصمیم گیری‌هایی دارد که دانشگاه‌ها انجام می‌دهند بنابراین در بررسی آیین نامه شوراهای موارد خاص باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان امور دانشجویان با اهداء لوح تقدیر از دکتر اکبری رئیس دانشگاه شهید با هنر کرمان و دکتر شریفیان معاون دانشجویی این دانشگاه به منظور برگزاری هفتادوسومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور تقدیر و تشکر به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن