اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: برگزیدگان شاهد و ایثارگر کنکور سراسری که بدون اعمال سهمیه دارای رتبه‌های برتر شده‌اند، از بورس تحصیلی برخودار خواهند شد.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، اولین نکوداشت دانش‌آموختگان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور امروز ۳۰ آذر با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر هاشم‌داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، آقای مدرس زاده معاون آموزش و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و دیگر مسئولین دانشگاه‌ها و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم دکتر تقی‌زاده ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: در عمر وزارت علوم این اولین بار است که برای نکوداشت دانش‌آموختگان شاهد و ایثارگر برنامه‌ای برگزار شده است.

وی ادامه داد: این تغییر نگاه به دلیل رویکرد سازمان امور دانشجویان در دولت جدید است زیرا در این دولت رئیس سازمان امور دانشجویان همواره تاکید بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر دارد.

دکتر تقی‌زاده تصریح کرد: به همین دلیل اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان طی دو سال گذشته برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان به اجرا رسانده است.

وی با بیان اینکه عمده این برنامه‌ها برای اولین‌بار برگزار شده است؛ افزود: اولین و دومین دوره ملی ضیافت ایثار به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد، المپیاد ملی دانشجویان شاهد و ایثارگر که پس از یک وقفه ده‌ساله در دو سال گذشته برگزار شد.

دکتر تقی‌زاده افزود: همچنین اولین جشنواره قرآنی_ فرهنگی و هنری شهید آوینی به میزبانی دانشگاه هنر و دومین دوره این جشنواره که به‌زودی برگزار خواهد شد ویژه کلیه دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور در کلیه دانشگاه‌ها تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی می‌باشد. از دیگر برنامه‌ها اجرا شده در سازمان امور دانشجویان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بورس دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر کنکور با جایزه سردار سلیمانی

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر بیان کرد: اولین دوره جایزه سردار سلیمانی به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبایی و دومین دوره آن که در بهمن ماه به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود و در آن برگزیدگان کنکور سراسری که بدون اعمال سهمیه دارای رتبه‌های برتر شده‌اند، از بورس تحصیلی برخودار خواهند شد و اگر شرایط مندرج را احراز نمایند تا پایان تحصیل می‌توانند از این حمایت تحصیلی برخوردار شوند، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در وزارت علوم برای دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

دکتر تقی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات رئیس سازمان امور دانشجویان مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر است، تصریح کرد: جلساتی را با بنیاد ملی نخبگان و سازمان ثبت اسناد کشور که در حوزه حمایت از مالکیت فکری و معنوی فعالیت می‌کنند، برگزار کرده‌ایم و با شعار هر متخصص یک مهارت به دنبال تحقق اهداف خود بوده‌ایم.

دکتر تقی‌زاده اظهار کرد: دانش آموختگان ممتازی که اکنون در این مراسم حضور دارند داری یکی از این دو شاخص ۱_ جزء ده درصد اول ورودی خود بوده‌اند ۲_ داری معدل بالای ۱۷ هستند.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: در نهایت از تمام حمایت‌های دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سپاسگزارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن