مهلت انتخاب گروه آزمایشی اصلی کنکور ۱۴۰۲ تا پایان ۲۱ مرداد

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در دو گروه‌ آزمایشی اصلی متفاوت در نوبت های اول یا دوم کنکور شرکت کرده اند تا پایان امروز ۲۱ مرداد مهلت دارند صرفاً یک گروه آزمایشی اصلی را انتخاب کنند.

به گزارش ایزی تست، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ امسال در دو مرحله صورت می‌گیرد.

انتخاب گروه آزمایشی اصلی برای انتخاب رشته

در مرحله اول اعلام نمرات «خام»، «کنکور» و «سابقه تحصیلی» داوطلبان و مرحله دوم کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، در هفته جاری در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

همچنین تعداد محدودی از داوطلبان که در آزمون نوبت اول (دی ماه ۱۴۰۱) در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کرده ولی در آزمون نوبت دوم (تیرماه ۱۴۰۲) با گروه آزمایشی اصلی دیگری شرکت کرده‌اند، باید در همین کارنامه اولیه حداکثر تا تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ علاقه‌مندی خود را صرفاً به یک گروه آزمایشی اصلی که تمایل به انتخاب رشته‌های تحصیلی از آن گروه دارند، اعلام کنند تا بر این اساس کارنامه حاوی رتبه آنان تهیه و ارائه شود.

پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو با ملاک نمره کل نهایی حاصل از ۶۰ درصد آزمون اختصاصی (کنکور) و ۴۰ درصد تأثیر قطعی سوابق تحصیلی برای سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین ۷۴ درصد آزمون اختصاصی (کنکور) و ۲۶ درصد تأثیر قطعی سوابق تحصیلی برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی انجام می‌شود.

طبق مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی نوبت‌های اول و دوم داوطلبانی که در هر دو نوبت آزمون اختصاصی (کنکور) شرکت کرده‌اند، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی در نمره‌کل نهایی لحاظ می‌شود. لذا بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، در کارنامه مربوط به نوبت دوم درج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن