امکان تحصیل در دو رشته برای استعدادهای درخشان فراهم شد

معاون آموزشی دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی این دانشگاه را در مهر ماه امسال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: استعدادهای درخشان می‌ توانند همزمان در دو رشته در این دانشگاه تحصیل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا محمود کمره‌ای روز یکشنبه در هفتمین دوره “روزی با دانشگاه تهران” در تالار علامه امینی اظهار داشت: داوطلبان کنکور که این روزها آماده انتخاب رشته می شوند با آغاز دوره دانشجویی شرایط جدیدی را تجربه می کنند و در این شرایط انتخاب رشته و انتخاب محل تحصیل بسیار مهم است.

جذب ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره کارشناسی مهرماه ۱۴۰۲ دانشگاه تهران

وی افزود: داوطلبان بهتر است رشته خود را بر اساس علاقه انتخاب کنند. از طرف دیگر، محل تحصیل تاثیر بسیاری بر موفقیت افراد دارد. چرا که محل تحصیل بر دسترسی به امکانات خوابگاهی، رفاهی و آزمایشگاهی تاثیر دارد.

کمره‌ای گفت: دانشگاه تهران پذیرای دانشجویان از رشته‌های مختلف علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی است. به داوطلبان توصیه می‌کنم از راهنمایی مشاوران برای انتخاب رشته استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: بیش از ۲ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر استاد تمام هستند.

این استاد دانشگاه تهران درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری برای مهر ماه امسال، گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره کارشناسی مهرماه ۱۴۰۲ وارد دانشگاه تهران می شوند.

وی افزود: ۶ هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد و ۱۷۰۰ نفر نیز در دوره دکتری به دانشگاه تهران می‌آیند.

 تحصیل همزمان در دو رشته برای دانشجویان نخبه

کمره ای با بیان اینکه دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه تهران از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند، گفت: این تسهیلات بر اساس بخشنامه‌هایی است که از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. بر این اساس دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. دانشجویان رتبه برتر، رتبه‌های اول المپیادهای دانش‌آموزی، افراد برگزیده جشنواره‌های خوارزمی استعداد درخشان به حساب می‌آیند.

دانشجویان پس از ۲ ترم می‌توانند استعداد درخشان شوند

وی تاکید کرد: تحصیل همزمان در ۲ رشته یکی از فرصت‌هایی است که در اختیار دانشجویان برتر است. دانشجویان ممکن است در ابتدای تحصیل استعداد درخشان نباشند؛ اما پس از ۲ ترم می‌توانند استعداد درخشان شوند.

امکان تغییر رشته برای دانشجویان ساعی و کوشا

کمره ای بیان کرد: بخشنامه دانشجویان ساعی و کوشا در دانشگاه تهران به دانشجویان امکان تغییر رشته را در سال اول تحصیل می‌دهد. به این معنا که فقط رتبه تعیین‌کننده رشته نیست.

آموزش دو وجهی و دریافت گواهی نامه گذراندن دوره

وی افزود: دوره آموزشی دو وجهی یکی دیگر از فرصت‌هایی است که در دسترس دانشجویان است. به این معنا که دانشجویان می‌توانند تعدادی از واحدهای درسی خود را از رشته‌ دیگری انتخاب کند. برای مثال فرد مهندس مکانیک می‌شود و ۲۰ واحد هم از رشته دیگری گذرانده است. دوره ۲۴ واحدی به همراه گواهی گذراندن دوره یکی از فرصت‌هایی است که در اختیار دانشجویان دانشگاه تهران است. در این دوره دانشجویان در کنار رشته تحصیلی خود می‌توانند ۲۴ واحد از رشته دیگری گذرانده و گواهی دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن