تصویب شیوه نامه ماموریت گرایی دانشگاه ها

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: شیوه نامه ماموریت گرایی دانشگاه ها در شورای گسترش آموزش عالی مصوب شده است که با تایید نهایی وزیر علوم به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از  خبرگزاری مهر، جلسه ۳۸۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه‌ها و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

هدف تصویب این شیوه نامه برای دانشگاه ها

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه افزود: توجه ویژه به بحث آمایش آموزش عالی بسیار مهم است و تصمیمات در این زمینه باعث ارتقای تمام زیرشاخه‌های نظام آموزش عالی کشور می‌شود.

وی افزود: در جلسه قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین مسئله درباره آمایش آموزش عالی مطرح شده که اولین آن ساماندهی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بود.

عموعابدینی تصریح کرد: اگر همه اعضای مجموعه آموزش عالی با هم هماهنگ نباشند اتفاق خاصی در زمینه آمایش آموزش عالی رخ نمی‌دهد. بر این اساس مدل آمایش به‌گونه‌ای در حال شکل گیری است تا بتواند برنامه‌ریزی وزارت علوم را محقق کند. همچنین همه دانشگاه‌ها باید در مسیر ماموریت گرایی قرار گیرند و چارچوب آن‌ها در تربیت دانشجو مشخص شود.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: باید در کنار یکدیگر برای حل مسائل فکر کنیم و هم اکنون وضعیت خوبی در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نداریم در این مسیر لازم است که وضعیت دانشگاه‌ها نسبت به رشته های غیر پویا یا رشته هایی که اشتغال مناسبی ندارند، مشخص شود.

وی ادامه داد: بر مبنای آمایش آموزش عالی، ماموریت استان ها و شهرستانها مشخص شده است و شیوه نامه ماموریت گرایی دانشگاه ها در شورای گسترش آموزش عالی مصوب شده است که با تایید نهایی وزیر علوم به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن