رشته‌ های غیر علوم انسانی پیام نور به دانشگاه‌ های دیگر واگذار می‌شوند

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور قرار است رشته‌ های غیر علوم انسانی به سایر دانشگاه‌ های وزارت علوم واگذار شوند و پیام نور روی علوم انسانی متمرکز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر ابراهیم تقی‌زاده در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: اقدامات صهیونیست‌ها در غزه، مصداق بارز نسل‌کشی و در تعارض مستقیم با حقوق بشر حتی از همان نوع غربی است.

اداره یک سوم ظرفیت آموزش عالی دانشگاه‌های وزارت علوم، توسط پیام نور

وی در ادامه به فعالیت‌های دانشگاه پیام نور و تحصیل ۳۶۰ هزار دانشجو در مراکز مختلف آن اشاره کرد و گفت: به این ترتیب یک سوم ظرفیت آموزش عالی دانشگاه‌های وزارت علوم، توسط پیام نور اداره می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی از واحد‌هایی که به مراکز اصلی نزدیک‌تر هستند، در آن‌ها تجمیع شده و مأموریت‌های آن‌ها تغییر می‌یابد که این امر بر اساس سیاست‌های جدید آمایشی وزارت علوم صورت می‌گیرد.

تمرکز دانشگاه پیام نور، بر روی علوم انسانی

تقی‌زاده از فعالیت ۳۷۰۰ نفر عضو هیئت علمی در مجموعه پیام نور کشور خبر داد و گفت: ۸۵ درصد از این اساتید در رشته‌های علوم انسانی و بقیه در رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و … فعالیت می‌کنند، اما قرار است این رشته‌ها به سایر دانشگاه‌های وزارت علوم واگذار شوند و پیام نور، بر روی علوم انسانی متمرکز شود.

تحصیل بیشتر دانشجویان پیام نور در مقطع کارشناسی

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در حال حاضر هم آموزش حضوری و هم غیر حضوری در این دانشگاه وجود دارد عنوان کرد: بیشتر دانشجویان پیام نور در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند به طوری که ۱۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۸۰۰ نفر هم در مقطع دکتری مشغول ادامه تحصیل هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی گفت: تعداد کادر اداری پیام نور هم هشت هزار نفر است که در واحد‌ها و مراکز مختلف مستقر هستند. تقی‌زاده آموزش کتاب‌محور در پیام نور را مورد توجه قرار داد و افزود: سبک آزمون‌ها هم در این دانشگاه به شیوه کنکور است به همین دلیل دانشجویان پیام نور در آزمون‌های سراسری موفقیت چشمگیری داشته و حدود ۲۰ درصد پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: حدود ۳ هزار عنوان کتاب درسی توسط بخش انتشارات دانشگاه و توسط اساتید پیام نور منتشر شده و ۴ هزار عنوان کتاب غیر پیام نور هم در مراکز تدریس می‌شود. وی به دیگر ویژگی‌های تدریس در دانشگاه پیام نور اشاره و ابراز کرد: در گذشته بیشتر دانشجویان این دانشگاه شاغل بودند، ولی در حال حاضر سه چهارم دانشجویان پیام نور، جوان بوده و به تازگی دیپلم گرفته‌اند.

تقی‌زاده با بیان اینکه دانشگاه‌های پیام نور در اعتراضات و آشوب‌ها کمترین حاشیه را داشته‌اند خاطرنشان کرد: بسیج و کانون‌های علمی و فرهنگی، قرارگاه‌های متعدد فرهنگی در مراکز و استان‌های مختلف همچون راهیان نور و عتبات عالیات و برگزاری جشنواره‌های متعدد دائمی، از جمله برنامه‌های فوق برنامه در پیام نور به شمار می‌روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن