تنها ۸ درصد از متقاضیان کنکور داوطلبان برتر هستند

تنها ۸ درصد داوطبان کنکور داوطلبان برتر هستند که در دانشگاه های سطح یک پذیرش می شوند ، باید نسبت به تربیت و آموزش آنان حساس باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، رئیس دانشگاه پذیرش داوطلبان برتر در «دانشگاه‌های سطح یک» را یک فرصت و ظرفیت مهم خواند و اظهار داشت: تنها ۸ درصد از داوطلبان آزمون سراسری که در زمره بهترین و توانمندترین جوانان این کشور هستند در دانشگاه‌های سطح یک کشور پذیرفته می‌شوند، همیشه به خاطر داشته باشیم که این نخبگان آینده‌ساز، امانت ملت در دست من و شما هستند و باید نسبت به تربیت و آموزش آن‌ها بسیار حساس باشیم.

صدوق «یاس و ناامیدی» را بزرگ‌ترین آفت در بین دانشجویان عنوان کرد و افزود: ناامیدی، سم مهلکی است که تبعات سوء آن را جامعه متحمل خواهد شد؛ تنگناهای اقتصادی، اعمال فشارهای بین‌المللی در قالب تحریم از سوی قدرت‌های بزرگ و تبلیغات سوء مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ناامیدی جوانان است. اعضای هیئت‌علمی وظیفه مضاعفی برای مقابله با این آفت ها و بحران ها بر عهده‌دارند و برای نیل به این هدف نخست باید از خود شروع کنند، استادی که از روحیه جنگندگی و نشاط برخوردار نباشد نمی‌تواند دانشجویان را به مبارزه با ناامیدی ترغیب و تشویق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن