تصویب و برگزاری رشته مهندسی فناوری رایانش ابری در دانشگاه جامع علمی کاربردی

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، رشته مهندسی فناوری رایانش ابری در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.
به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: در دهه کنونی توانایی کار با فناوری ابری یکی از پرتقاضاترین مجموعه مهارت ها به همراه امنیت سایبری و مدیریت پایگاه داده شناخته می شود. وی افزود: رایانش ابری مدلی بر پایه شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر و سایر منابع رایانشی با به‌ کارگیری شبکه ارائه می‌کند ، فناوری ابری زمینه‌ای است که انتظار می‌رود طی سال های آتی رشد روزافزونی داشته باشد.

دروسی که برای رشته مهندسی فناوری رایانش ابری ارائه خواهد شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این رشته بر مبنای نیازسنجی آموزشی و با هدف معماری ابری و مدیریت کار با شبکه های ابری با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه، در ذیل گروه صنعت تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته با گذراندن دروسی چون معماری و طراحی رایانش ابری، کسب و کارهای مبتنی بر رایانش ابری، محاسبات ابری و سرویس های وب و رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) و کسب قابلیت هایی چون ایجاد، نگهداری و عیب‌یابی زیرساخت‌های ابری، نظارت بر خدمات مدیریت ابر، به کارگیری یکی از زبان های برنامه نویسی مانند SQL، Java، Python، Ruby، Golang، PHP و NET، ارزیابی فناوری‌ها و تهدیدات نوظهور در محیط ابری می توانند به عنوان طراح و معمار شبکه های مبتنی بر رایانش ابری، مهندس شبکه ابری، مهندس امنیت ابر در حوزه های شغلی مشغول و این مشاغل را احراز نمایند. جمالزاده افزود: برای این دوره آموزشی در کنارِ آموزش های تخصصی، ۵۱۲ ساعت آموزش با عناوین دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ در قالب آموزش در محیط کار پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان به تحصیل در این رشته‌ میتوانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir در پذیرش جدید دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه که از امروز یکشنبه ۵ شهریورماه آغاز می شود ثبت نام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن