رشد ۱۵۰ درصدی افزایش مبلغ وام ازدواج دانشجویی در سال جاری

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد:

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ وام ازدواج دانشجویی از ۱۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافته که به رشد ۱۵۰ درصدی مبلغ وام ازدواج دانشجویی در سال جاری را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علی اکبر محمدی با بیان این خبر افزود: از ابتدای سال تاکنون به بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان متاهل وام پرداخت شده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: این صندوق در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی و ترغیب نخبگان به این امر مطابق با مصوبه هیات امنا و در چارچوب قوانین و اعتبارات موجود در سال جاری تمهیداتی اندیشیده است.

وی افزود: از آن جمله می‌توان به پرداخت وام ازدواج دانشجویی، پرداخت وام تحصیلی دانشجویان متاهل، پرداخت تسهیلات فرزندآوری، پرداخت سرانه حق اولاد در وام تحصیلی دانشجویان، بهره مندی دانشجویان دستیاری و Ph. D از خدمات درمان ناباروری در بیمه تکمیلی و حمایت از ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی اشاره کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این وام برای همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظر گرفته می‌شود، جمعا ۴۰۰ میلیارد ریال به دانشجویانی که در سال جاری ازدواج کرده‌اند پرداخت شده است. ضمن اینکه شرایط دریافت وام مطابق با دستورالعمل ارسالی به دانشگاه‌ها مشخض و اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرفته است.

این مقام مسؤول افزود: همچنین در همین راستا و نیز تشویق فرزندآوری در بین دانشجویان با افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ وام تولد فرزند از ۳۰ میلیون ریال به ۶۰ میلیون ریال، به دانشجویانی که از ابتدای سال تا کنون صاحب فرزند شده‌اند به ازای هر فرزند مبلغ ۶۰ میلیون ریال و جمعا برای ۲۵۰ فقره وام پرداخت شده بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن