حذف کنکور در ترافیک پاستور – بهارستان

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان سنجش مخالف حذف کنکور بوده و هست اما مجلس قانونی مبنی بر حذف کنکور مصوب نکرده است.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۹۲ در مجلس تصویب شد که طی ۵ سال آینده باید ۸۵ درصد از ظرفیت آموزش عالی بدون کنکور پذیرش شود؛ حال با وجود آنکه طی سال‌های گذشته، تلاش مسئولین آموزشی کشور، برجسته کردن رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش بوده است و از سوی دیگر ظرفیت‌های دانشگاهی خصوصا در رشته های فنی و مهندسی افزایش چشمگیری داشته است؛ اما همچنان کنکور مهم ترین دغدغه دانش آموزان بوده و بیشتر وقت آن‌ها به جای فهم عمیق مسائل درسی در مدارس، صرف کلاس های کنکور می شود. علت تداوم این وضعیت چیست؟

مجلس مدعی است میزان تاثیر سوابق تحصیلی همچنان ۲۵ درصد باقی مانده است و دولت می بایست در جهت حذف تدریجی کنکور، میزان تاثیر سوابق تحصیلی را افزایش دهد. امری که گویا در دولت، طرفداران چندانی ندارد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه براساس قانون مصوب مجلس، سه روش برای ارزیابی دانش آموزان وجود دارد گفت: روش اول صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموز انجام می‌شود که در سال های گذشته، بسیاری از دانشگاه های کشور تنها با استفاده از این روش اقدام به پذیرش دانشجو کرده‌اند.

معاون آموزش دوره متوسطه با بیان اینکه دو روش دیگر همراه با برگزاری کنکور است، گفت: یکی از این روش‌ها بر مبنای تاثیرگذاری دروس عمومی و دیگری بر اساس تاثیر گذاری دروس عمومی و تخصصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن