والدین کنکوری‌ها و تأثیرگذاری در موفقیت داوطلبان

همراهی والدین با فرزندانشان تا کنکور

مشاور آموزشی چگونگی نقش والدین در بهبود عملکرد کنکوری‌ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود، داوطلبان این آزمون تنها ۲۲ روز تا برگزاری کنکور فرصت دارند و در این روزهای پایانی مانده تا آزمون سراسری می‌خواهند از دقایق طلایی باقیمانده‌شان بهره ببرند.

اما داوطلبان برای اینکه بدانند در این روزهای پایانی چه باید بکنند که به استفاده بهتری برسند باید نظرات مشاوران آموزشی را در نظر داشته باشند، البته نقش خانواده کنکوری‌ها را هم نمی‌توان در این زمینه نادیده گرفت چرا که خانواده‌ها می‌توانند بخصوص در زمینه روحی و روانی به داوطلبان کمک کنند.

به این منظور با منصور سعیدی مشاور آموزشی گفت‌وگو کردیم تا بدانیم نقش والدین داوطلبان کنکور در کمک به فرزندانشان چقدر است؟

چگونه والدین کنکوری ها می توانند به آنها کمک کنند؟

سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: به نظر من اگر داوطلبان کنکور برای موفقیت در آزمون برنامه ریزی می‌کنند، والدین می‌توانند در این برنامه‌ریزی با آن‌ها همراهی کنند؛ به طور مثال اگر قرار است آرامش در خانه برقرار باشد می‌توانند میهمانی‌ها را کم کنند و حتی خودشان هم در این روزها کمتر به میهمانی بروند.

وی افزود: والدین می‌توانند خودشان هم همراه با فرزند کنکوری‌شان کتاب در دست داشته باشند و مطالعه کنند و کمتر تلویزیون تماشا کنند.

به گفته سعیدی، حتی خانواده‌ها می‌توانند برای غذا خوردن نیز با برنامه فرزندشان همراه باشند مثلا اگر قرار است ساعت ۱۳ زمان استراحت و فراغت از مطالعه برای فرزندشان باشد همان زمان را برای ناهار درنظر بگیرند، نه زمان مطالعه و درس خواندن فرزندشان را.

مشاور آموزشی اظهار داشت: همچنین از نظر روحی نیز والدین می‌توانند تاثیر بسیاری در روحیه فرزند کنکوری‌شان داشته باشند، مثلا زمان‌هایی را با فرزندشان گپ بزنند بدون اینکه درباره کنکور صحبتی کنند، برای فرزندشان لطیفه و مطالب خنده دار و روحیه بخش تعریف کنند و این موضوع را برای فرزندشان نهادینه کنند که در صورت هر نتیجه‌ای فرزندشان برای آن‌ها فرد بااستعدادی است و می‌تواند استعداد خود را در زمینه‌های دیگر بروز دهد.

وی ادامه داد: والدین داوطلبان می‌توانند به همراه فرزندشان به پیاده روی بروند و حتی عصرانه سبکی را در پارک یا مکانی خارج از منزل میل کنند.

به گفته سعیدی، همچنین خانواده‌ها می‌توانند با ذکر و یاد خدا آرامش خاصی به منزل بدهند تا این مسأله در ذهن فرزندشان هم تاثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن