شرایط ثبت‌نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ اعلام شد

شرایط و ضوابط، تاریخ، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت‌نام و شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ تا روز یکشنبه چهارم تیر  ادامه دارد و متقاضیانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته نیز از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است.

متقاضیان رشته های با آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است برای پذیرش در رشته‌های با آزمون این دانشگاه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کنند.

زمان انتخاب رشته برای رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی متعاقبا از سوی دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد

آن دسته از متقاضیانی که علاقه‌مند به پذیرش در رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) دانشگاه آزاد اسلامی هستند لازم است به درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه مذکور مراجعه کرده و  ثبت‌نام کنند.

ثبت نام تنها در یک مجموعه ثبت نامی

علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور هستند، می‌توانند منحصراً در یک مجموعه ثبت‌نامی (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته) متقاضی شوند. لازم به توضیح است پذیرش در برخی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل تراز شده مقطع کاردانی) صورت خواهد پذیرفت.

زمان ثبت نام کارشناسی ناپیوسته

همه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

هزینه خدمات پیام کوتاه

با توجه به اینکه مقرر شد در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، مبلغ ۳۰/۰۰۰ (سی هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

تذکرات مهم:

به متقاضیان توصیه می‌شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اطلاعات لازم را در برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

همچنین متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق مقررات و ضوابط برخورد می‌شود.

تاریخ کنکور کارشناسی ناپیوسته

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت‌نامی که پذیرش آن‌ها با آزمون است) در روز جمعه به تاریخ سوم شهریور برگزار خواهد شد.

تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه

متقاضیان لازم است از سه‌شنبه ۳۱ مرداد تا سوم شهریور با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون کاردانی به کارشناسی

محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان حوزه امتحانی مندرج در بند ۳۱ تقاضانامه تعیین می‌شود؛ بنابر این مقتضی است متقاضیان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و درج کد مربوط به استان و شهر تعیین شده در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ناپیوسته:

ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) در مجموع گروه‌ های (علوم‌ پزشکی،‌ فنی‌ و مهندسی،‌ علوم‌ کشاورزی،‌ دامپزشکی‌ و منابع‌طبیعی‌،‌ علوم‌پایه،‌ علوم‌ انسانی‌ و هنر)‌ تعداد ۱۸۷ هزار و ۹۵۷ نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن